سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
دیدار با مدیرکل صداوسیما مرکز سمنان

حوزه/ حجت‌الاسلام توکلیان با اشاره به لزوم گسترش تعامل و همکاری‌های حوزه علمیه و صداوسیما مرکز سمنان، گفت: باید در نشست‌هایی ضمن همفکری و بررسی جوانب، ظرفیت‌های تعاملی برای تبدیل به فرایند عملیاتی و مؤثر، بررسی و دنبال شود

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حجت‌الاسلام مصطفی توکلیان، امروز در نشستی با مدیر حوزه علمیه استان سمنان،، ضمن خیرمقدم به مدیر حوزه استان، اظهار داشت: بنده واقعاً به حوزه و حوزویان علاقه‌مند هستم و افتخار می‌کنم که نسبت کوچکی با حوزه علمیه دارم.

مدیرکل صداوسیمای مرکز سمنان با اشاره به نقش برجسته حوزه‌های علمیه در انقلاب اسلامی، تصریح کرد: حوزه علمیه نیروی محرکه انقلاب اسلامی است و انقلاب از حوزه شروع‌شده و به‌واسطه حوزه‌های علمیه توانمند و رشد کرده است.

وی افزود: امروز به برکت انقلاب اسلامی در سراسر کشور و اقصی نقاط منطقه شاهد فعالیت حوزه‌های علمیه و ترویج دین و فرهنگ ناب اسلامی محمدی(ص) هستیم که باید قدردان این مسئله بود.

حجت‌الاسلام توکلیان خاطرنشان کرد: بنده چند سال پیش محضر حضرت آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی رسیدم، ایشان با اشاره به خاطرات تبلیغ خود در پیش از انقلاب اسلامی می‌فرمودند «وقتی ما در قبل از انقلاب اسلامی مثلاً در روستایی و یا نقطه کوری از قشم و یا دیگر مناطق برای نوجوانان احکام می‌گفتیم ساواک به ما تذکر می‌داد، درصورتی‌که ما مسئله خاصی مطرح نمی‌کردیم و تنها احکام الهی را آن‌هم برای نوجوانان بیان می‌کردیم اما با برخورد ساواکی‌ها مواجه می‌شدیم».

وی گفت: امروز به برکت انقلاب اسلامی از این تریبون می‌توانیم تبلیغ دین و قرآن را کنیم که این خود حائز ارزش و اهمیت است و تربیت نیروهای ارزشمند و فعال انقلابی در حوزه علمیه امروز بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود.

مدیرکل صداوسیمای مرکز سمنان با اشاره به لزوم گسترش تعامل و همکاری‌های حوزه علمیه و صداوسیما مرکز سمنان افزود: باید در نشست‌هایی ضمن همفکری و بررسی جوانب، ظرفیت‌های تعاملی برای تبدیل به فرایند عملیاتی و مؤثر، بررسی و دنبال شود؛ بعضی از کارها شاید در کلام مطرح کردن آن ساده است، اما در عمل با دشواری مواجه می‌شویم. به‌عنوان‌مثال در عرصه فیلم و سریال، آن چیزی که مهم و مؤثر است تنها دوربین و تصویر نیست، بلکه فکر و اندیشه و فیلم‌نامه است.

حجت‌الاسلام توکلیان با تأکید بر لزوم تقویت فرهنگ دینی در جامعه گفت: مشکل اساسی در کارهای رسانه‌ای این است که بعضاً دنبال حدیث و منبر طولانی می‌رویم، درصورتی‌که اگر ادبیات رسانه‌ای منبعث از توحید باشد، همه‌چیز درست می‌شود و عمده رسانه‌ای‌های ما نگاهشان این نیست که در عمل و کردار رسانه در قالب محتوای سریالی و فیلم، دین را ترویج کنیم و صرف بیان گفتاری راه چاره نیست.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha