یکشنبه ۶ خرداد ۱۴۰۳ |۱۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 26, 2024
شورای هماهنگی فارس

حوزه/ رئیس شورای تبلیغات اسلامی استان فارس از برگزاری دوره چهارم آموزش ائمه جماعات مساجد خبر داد و گفت: دوره آموزش روحانیون مساجد و حسینیه ها با حضور ۳۷۰ نفر به صورت نوبه‌ای در قالب گروه‌های ۶۰ نفر در شیراز برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام محمد رضایی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در شیراز، با اشاره به نقش ائمه جماعت در مساجد اظهار داشت: روحانیون نقش بسیار مهمی را در تبیین معارف ناب اسلامی و برگزاری فعالیت‌های فرهنگی در مساجد بر عهده دارند.

وی از برگزاری دوره آموزش حضوری و غیرحضوری ائمه جماعات مساجد یاد کرد و افزود: بیش از ۳۷۰ روحانی در مساجد و حسینیه ها به عنوان امام جماعت فعالیت می کنند، از این رو با توجه به نیاز سنجی هایی که صورت گرفته دوره ای برای ائمه جماعات در قالب حضوری و غیرحضوری برگزار کرده ایم.

رئیس شورای تبلیغات اسلامی استان فارس ادامه داد: تاکنون سه دوره آموزش نیازهای ائمه جماعات در مساجد و حسینیه ها برگزار شده است اکنون نیز درصدد برگزاری چهارمین دوره آن در اوایل بهمن ماه هستیم که در این دوره سعی شده است آنچه را که امام جماعت نمی تواند محوریت یک مسجد را برعهده بگیرد آن علم را در قالب آموزش های غیرحضوری و حضوری آموزش دهیم.

وی به موضوع های برگزاری چهارمین دوره آموزش ائمه جماعات اشاره و خاطرنشان کرد: مدیریت مسجد، آشنایی با فضای مجازی و آشنایی با روحیه و درخواست‌های جوانان سه موضوع مهمی است که در این دوره برای آموزش ائمه جماعات در دستور کار قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام رضایی تأکید کرد: دوره آموزش روحانیون مساجد و حسینیه ها با حضور ۳۷۰ نفر به صورت نوبه‌ای در قالب گروه‌های ۶۰ نفر در اوایل بهمن ماه در شیراز برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha