سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی

حوزه/ خطیب جمعه قم بر لزوم اهمیت پاسداشت کرامت و جایگاه شهر کریمه اهل بیت(ع) به خصوص در حوزه عفاف و حجاب تاکیدکرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سعیدی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته قم که در مصلای قدس برگزار شد،ا اشاره به سالروز شهادت حضرت زهرا(س) گفت: آنچه در مدینه در هنگام آتش زدن خانه امام علی(ع) رخ داد این بود که کودکان حضرت همه این حوادث را می دیدند و به یاد دوران نزول آیه تطهیر می افتادند که پیامبر اکرم(ص) به اهل این خانه سلام می داد و آیه تطهیر را پشت در این خانه قرائت می کرد.

وی افزود: فرزندان حضرت زهرا(س) همگی در سنین پایین بودند؛ حضرت زینب(س) تنها 4سال داشت ولی همه خاطرات آن روزها را به خانه سپرد؛ در آن هنگام ایشان متوجه شدند که هرگاه بی یار شدند باید به پیامبر پناه ببرد؛ نوایی که در روز عاشورا نیز فریاد زدند.

تولیت حرم حضرت معصومه(س) تصریح کرد: با اشاره به 22 بهمن ماه گفت: در سایه عنایات الهی و توجهات حضرت زهرا(س) که به این کشور و نظام و امت داشتند و همچنین عنایاتی که در سایه صبر و مقاومت و حضور چهل ساله مردم در صحنه شده است، انقلاب شکوهمند اسلامی در مسیر احیای اسلام ناب محمدی(ص) و مکتب اهلبیت(ع) و حرکت به سمت آبادی چهل ساله شد.

خطیب جمعه قم اظهارکرد: دشمن کینه ورز ملت ما در این روز ذلیل و ضعیف شده است و شیطان و ایادی آن نتوانستند با نقشه های پیچیده و جنگ نرم و سخت این ملت را تضعیف کنند.

تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) اظهارکرد: محاسبات دشمن غلط از آب درآمد و ملت ما با راهپیمایی گسترده خود به اتاق های فکر و شبکه های عنکبوتی خیانت آنها پاسخ کوبنده ای خواهند.

وی گفت: کسانی که فکر شوم توطئه در قم را در سر می پرورانند پاسخ کوبنده ای دریافت می کنند، چون قم شهر خاستگاه انقلاب و همچنان در خط اول دفاع از انقلاب و اسلام و رهبری ایستاده است.

امام جمعه قم اظهارکرد: نکته مهم این است که چرا دشمنان به قم چشم طمع دارند؟ به بیان صادق آل محمد(ص) قم حرم اهل بیت(ع) است و چنین مکانی پیام دار و اثر بخش است؛ در طول تاریخ همین ظرفیت عامل اصلی انقلاب ها و قیام های مردم قم علیه ستمکاران و بدخواهان علیه مکتب اهل بیت(ع) بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی یادآورشد: پیام این انقلاب از مرزهای کشور گذشته است؛ امام صادق با این بیان مطالبه ای از قمی ها دارند؛ و آن این است که مردم، اعم از ساکنین و مهاجرین و مسافرین باید بدانند که به حرم اهل بیت(ع) وارده شده اند و این حریم را باید پاسداری کنند.

وی گفت: امام فرمودند، قم منتشر کننده علم و معرفت است و من هم مفتخر  به این شهر هستم؛ مقام معظم رهبری نیز قم را شهر و مرکز انقلاب نامیدند و انگیزه هایی وجود دارد که فضا و روحیه انقلابی قم را کمرنگ کنند؛ همچنین فرمودند، از کید و مکر دشمن غافل نشوید؛ بزرگان و جوانان قم نباید بگذارند که دست های خائن نقش کانونی قم را کمرنگ کنند.

استاد حوزه علمیه قم افزود: بزرگان و مردم و جوانان قم مصمم هستند که با همکاری مسئولان در این مسیر گام بر می دارند به ندای رهبر انقلاب لبیک می گویند؛ این بیان نه در شعار بلکه در عرصه برنامه ریزی حساب شده و رعایت اولویت ها وضعیت هر دستگاه به منظور تقسیم کار و... به این مطالبه پاسخ دهیم.

وی تصریح کرد: زن در هر سمتی بروند خانواده هم به همان سمت می رود و با توجه به اینکه وضعیت زنان در هرجامعه شاخص مهمی برای تشخیص سلامت و یا انحطاط آن جامعه است دشمنان برای به هم ریختن وضع جامعه، زنان و دختران آن جامعه را هدف قرار می دهد.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی یادآورشد: در رعایت احکام دین خود قاطع هستیم ولی یک مسلمان به بهانه احترام به دین دیگران به احکام اسلام عبور نمی کند و به خاطر حقانیت دین اسلام با قدرت و قاطعیت به کفار و دشمنان پیام می دهد که ما به دین شما نخواهیم گروید.

خطیب جمعه قم عنوان کرد: دشمنان برای برانداختن نظام ما پس از شکست جنگ سخت برای براندازی زنان و بانوان ما را هدف قراردادند وفرهنگ فاسد خود را هدف قراردارند؛ دشمن در گذشته نیز با مشروب و فساد و مواد مخدر سعی کرده اند که غیرت و هدف مندی و اراده جوانان را از بین ببرند.

وی گفت: مراجع ما نیز دراین عرصه تاکید بسیاری داشته اند که بانوان و جوانان قمی و... باید به حرمت حرم اهل بیت(ع) عفاف و حجاب خود را بیش از امکان دیگر رعایت کنید؛ این جمال و جوانی ها به زودی می گذرد و باید برای قبر و قیامت خود و ملاقات با حضرت زهرا(س) توشه خوبی برداریم.

امام جمعه قم یادآورشد: مردم قم نیز با امر به معروف باید این افراد را ارشاد کنید و مسئولان امنیتی و انتظامی نیز به وظیفه خود عمل می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی عنوان کرد: در این روزها طراح های مختلفی به مرحله اجرا می رسد؛ دولت و مردم ما در این روزهای سخت نیز دست از تلاش برنداشتند؛ دشمن نظاره گر ما است که آیا تحریم ها توانسته است ممکلت را فلج کند؟ مسئولان نیز با تاسی بر اوامر رهبری معظم  تلاش خود را باید مضاعف کنند؛ مسئولان با نگاه به درون و جوانان باید کاری کنند که دشمنان ما آرزوی زمین گیر کردن ملت را به گور ببرند.

وی گفت: از مراجع بزرگواری که احیاگر فاطمیه بوده اند نیز یاد می کنیم به خصوص آیات عظام فاضل لنکرانی و تبریزی نیز یاد می کنیم که در این عرصه خاطرات ماندگاری را در این مکتب ثبت کردند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به تلاش های آموزش و پرورش و شهرداری قم در تجلیل این روزها بیان کرد: هرچه جامعه ما رنگ و بوی فاطمی بگیرد، کید و مکر دشمنان و شیطان به خودشان بر می گردد و نقشه های آنها نیز بر باد می شود..

خطیب جمعه قم، در خطبه اول نیز با اشاره به مبحث قرآنی بیان کرد: جمهوری اسلامی در چهلمین سال انقلاب فاطمی در مسیر رشد و پیشرفت معطل برجام نخواهد ماند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha