سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حجت الاسلام قریشی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قریشی گفت: اگر علم برای خدا باشد و عالم برای خدا قدم بردارد، به واقع قلم چنین عالمی از خون شهدا باارزش‌تر است، چرا که شهدا حاصل تربیت علمای دین هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، امروز در همایش «علمداران عاشورایی»، نکوداشت رزمندگان روحانی که در ارومیه برگزار شد اظهار داشت: مقام جهاد و مقام کسانی که جان خود را در کف دست می‌گیرند و در راه خدا جهاد می‌کنند قابل تصور نیست و ثوابی که در روایات برای این امر بیان شده برای فهم ما است و خدای متعال بیان می‌کند که هر کس به این مقام نمی‌تواند دست بیابد.

وی ادامه داد: امام علی(ع) در جواب سؤال فردی که از ثواب و ارزش مجاهدین فی سبیل الله، به روایت پیامبر اسلام استدلال کرد و فرمود: کسانی که در راه جهاد قدم گذاشتند خداوند آتش جهنم را بر آن‌ها حرام می‌کند و وقتی آلات جنگ برداشتند خداوند نزد ملائک نسبت به آن‌ها مباهات می‌کند و موقع وداع با خانواده خود، خدای متعال همه گناهان آن‌ها را می‌بخشد و وقتی در راه خدا شهید می‌شوند کسی جز خدای متعال اجر و پاداش آن را نمی‌داند.

امام جمعه ارومیه بیان داشت‌: امام صادق(ع) می فرمایند خدای متعال روز قیامت همه مردم را جمع خواهد کرد و مداد علما را با خون شهدا مقایسه می‌کند که مداد علما از خون شهدا با ارزش‌تر خواهد بود.

وی افزود: اگر علم برای خدا باشد و عالم برای خدا قدم بردارد، به واقع قلم چنین عالمی از خون شهدا باارزش‌تر است، چرا که شهدا حاصل تربیت علمای دین هستند و وقتی کسی هم عالم است و هم در راه خدا برای جهاد قدم برمی‌دارد و شهید می‌شود، دیگر ارزش چنین عباداتی فوق تصور بشر است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی گفت: شهدا با نثار خون خودجان خیلی‌ها را نجات دادند و بنا به فرمایش امام صادق(ع) کسی که شخصی را از ضلالت نجات داده و به هدایت و نور بکشد او را زنده کرده است و علما مصداق این حدیث هستند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha