سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
ابراهیمی ترکمان

حوزه/ آيين چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی، در محل موزه ادیان و مذاهب شهر سن‌پتربورگ با حضور ابوذر ابراهیمی ترکمان رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات کشورمان برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، آيين چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی، در محل موزه ادیان و مذاهب شهر سن‌پتربورگ با حضور ابوذر ابراهیمی ترکمان رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات کشورمان برگزار شد.

در این آيين كه شامگاه چهارشنبه اول اسفندماه با حضور اعضای انجمن دوستی روسيه و ايران، چهره‌های فرهنگی و سیاسی روسيه، دانشجویان و علاقمندان انقلاب اسلامی برگزار شد، نرگس احداوا، رییس انجمن دوستی روسيه و ايران، انقلاب اسلامی ایران را انقلابی منبعث از اراده مردم دانست که اين كشور را از سلطه امپریالیسم آمریکا آزاد کرد و به مردم ایران، قدرت استقلال و آزادی بخشید.

وي در ادامه روابط ایران و روسیه پس از انقلاب اسلامی را رو به رشد توصیف کرد و نقش‌آفرینی دو کشور را در عرصه مناسبات بین‌المللی بسیار خوب توصیف کرد.

احداوا اظهار امیدواری کرد که این مسیر توسعه مناسبات دو كشور همچنان بتواند فرصت‌های تازه‌ای برای همکاری دو کشور فراهم کند.

سپس ابوذر ابراهیمی‌تركمان، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با بيان سخناني، انقلاب اسلامی را اتفاقی مبارک برای مردم ایران توصیف کرد که استقلال را به جامعه ایران هدیه کرد و کشور را از زیر سلطه قدرت‌های خارجی بیرون آورد.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مسیر انقلاب اسلامی را در پیمودن مصمم این راه توصیف کرد.

قهرمان سلیمانی، رایزن فرهنگی ایران در  روسیه هم وقوع انقلاب اسلامی در ایران را منشأ تحول در منطقه و در جهان اسلام دانست.

سلیمانی، استقلال و هویت‌جویی در ملت‌های منطقه را محصول انقلاب اسلامي ایران دانست که ملت‌های منطقه به جوشش و کوشش واداشته و این الهام‌بخشی موضوعی است که قدرت‌های سلطه‌گر از آن می‌هراسند.

 

رایزن فرهنگی كشورمان منشأ معنوی این قدرت را نه توان نظامی و نه تمکن اقتصادی؛ بلکه تغییر در تفکر  ملت‌ها دانست.

در ادامه آندری واسویچ، رییس آکادمی شرق‌شناسی سن‌پترزبورگ هم در خصوص انقلاب ایران سخنرانی کرد و این انقلاب را برای جامعه مسلمانان جهان مثبت و تحول‌آفرین توصیف کرد.

وي همچنين پیام تبریک راویل پنچه‌یف، مفتی سن‌پترزبورگ به مناسبت چهلمين سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران را قرائت کرد.

لوبف موسینکو، رییس موزه ادیان روسیه نیز در سخنانی پیروزی انقلاب اسلامی در ایران را حادثه‌ای بزرگ توصیف کرد و همکاری‌های فرهنگی دو کشور را بسیار خوب توصیف و اظهار امیدواری کرد که این برنامه‌ها بتواند بستری مناسب و رو به گسترش در ارتباطات فرهنگی دو کشور فراهم آورد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha