چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ |۱۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 22, 2024
حجت الاسلام تکیه ای/ شست خبری برگزاری مراسم اعتکاف

حوزه/ ۱۸ مسجد برای برگزاری اعتکاف در نظر گرفته شده است. در همین رابطه امسال قم پذیرای ۱۶ هزار نفر معتکف خواهد بود.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا تکیه ای پیش ازظهر امروز در نشست اصحاب رسانه به موضوع برگزاری مراسم اعتکاف اشاره کرد و گفت: مسئله اعتکاف از جمله موضوعاتی است که دین و قرآن بر اهمیت آن تأکید کردند و اهل بیت(ع) بر انجام آن به مردم توصیه می کردند و جلوتر از همه خودشان آن را انجام می دادند.

رئیس ستاد مرکزی اعتکاف با بیان اینکه تاکنون از زمان برگزاری این مراسم استقبال بسیار خوبی از سوی جوانان و مردم داخل کشور و حتی خارج کشور شده، اظهارداشت: این مسئله از جمله برکات انقلاب اسلامی و نظام است.

وی عنوان کرد: اعتکاف از مرزها فراتر رفته و وارد 69 کشور شده و در این کشورها اعتکاف برگزار شده است.

حجت الاسلام والمسلمین تکیه ای گفت: یکی از برنامه ها برگزاری جشنواره اعتکاف در ابعاد علمی، ادبی و هنری بوده است. در سال گذشته این جشنواره در مشهد مقدس برگزار شد و در همین رابطه دو هزار و 176 اثر به دبیرخانه ارسال شد.

رئیس ستاد مرکزی اعتکاف افزود: یکی از دیگر فعالیت ها فراخوان ششمین جشنواره اعتکاف است. این جشنواره ابتدا در خارج از مرزها برگزار خواهد شد.

وی عنوان کرد: شعار معتکفین کشور« اعتکاف طلیعه خود سازی،جامعه پردازی و تمدن سازی» خواهد بود. این اعتکاف در ایام نوروز برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین تکیه ای گفت: مردم برای حضور در اعتکاف تا 22 اسفندماه می توانند با حضور در سایت اعتکاف ثبت نام کنند.

رئیس ستاد مرکزی اعتکاف افزود: مراسم اعتکاف از گذشته درشهر قم برگزار می شدو ریشه دراین شهر دارد، برای همین ستاد مرکزی دراین شهر واقع شده و درهمین رابطه نماد اعتکاف، مسجد امام حسن عسگری(ع) است.

وی عنوان کرد: 18 مسجد برای برگزاری اعتکاف در نظر گرفته شده است. در همین رابطه امسال قم پذیرای 16 هزار نفر معتکف خواهد بود.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha