سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
استرس

حوزه/ حجت الاسلام سالاری در کارگاه  نقد و بررسی فِرق و عرفان های نوظهور، گفت: قرن ۲۱ قرن اضطراب ها، پریشانی ها نام گرفته است و غرب تلاش کرد که این خواسته را مدیریت کند، معنویتی به انسان ها بدهند که آن ها احساس کنند معنوی زندگی می کنند و غرب بتواند کار خود را انجام دهد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از مشهد، حجت الاسلام مهدی سالاری، مدیر موسسه راهبردی حق پژوهی، در کارگاه  نقد و بررسی فِرق و عرفان های نوظهور، در مدرسه عالی خواهران جامعه المصطفی مشهد، با استناد به قرآن، هدف از خلقت انسان را عبادت بیان کرد. و مراد از این عبادت را اولویت رضای خدا در اعمال و نیات خواند.و سپس به ملاک های رضایت خداوند اشاره کرد.

وی در ادامه به غفلت انسان ها از خداوند و گرایش به سمت انسان محوری یا اومانیسم اشاره کرد و گفت: نتیجه این تفکر، اصالت لذت و دنیا محوری است جهان استکبار برای این که مردم و به ویژه مسلمانها را مصرف گرا (مسرف) بار بیاورد، اصالت انسانها را مطرح می کند.

عضو کارگروه فرق و ادیان آستان قدس رضوی سپس به اختراع  دو واژه ی خاص" سِت " و "مد"  برای مصرف گرایی اشاره کرد و ادامه داد: این مُد در کنار سِت خوب توانست ما را فریب دهد؛ واژه سوم "بهداشت" بود یعنی بهتر داشتن؛ بهداشت کیف یعنی بهتر داشتن کیف و... در حالی که تمیزی در اسلام یعنی نظافت.

مدیر موسسه راهبردی "حق پژوهی" در ادامه به صنعتی شدن زندگی انسانها با هدف آسایش اشاره کرد و کسب آن را به قیمت سلب آرامش از زندگی بشر بیان کرد. وی افزود: بشر اواخر قرن 18 گفت دین می خواهیم اما معنویت نمی خواهیم. وحدود 40ـ 50 سال قبل متوجه اشتباه خود شد؛ پس به معنویت روی آورد.

سالاری ادامه داد: قرن 21 قرن اضطراب ها، پریشانی ها نام گرفته است و غرب تلاش کرد که این خواسته را مدیریت کند، معنویتی به انسان ها بدهند که آن ها احساس کنند معنوی زندگی می کنند و غرب بتواند کار خود را انجام دهد.

وی سپس القای مفاهیم معنوی به کودکان و تولید انیمیشن ها و کارتن های ماورایی را به عنوان اولین راهکار غرب برای مدیریت معنویت اشاره کرد و در ادامه به تحلیل انیمیشن دوقلوهای افسانه ای ، باب اسفنجی، «دانشگاه هیولاها» براساس تفکر شیطان پرستی،  «هتل ترانسیوانیا» مبارزه بین خیر و شر به وسیلۀ موسیقی پرداخت.

گفتنی است، کارگاه  نقد و بررسی فرق و عرفان های نوظهور  تا پایان اسفند ماه سه شنبه ها در مدرسه عالی خواهران المصطفی مشهد برگزار می شود.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha