سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
مراسم تحویل سال نو در حرم حضرت معصومه (س)

حوزه/ یکی از سخنرانان آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) از عید به‌عنوان بهانه‌ای برای افزایش نشاط در جامعه، دیدو بازدیدها و رفع کینه‌ها یاد کرد و گفت: آداب اصیل عید نوروز در حقیقت عبادت خداوند متعال و حرکت در مسیر آموزه‌های دینی اسلام است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین مؤمنی در آیین تحویل سال ۱۳۹۸ که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: بر اساس روایتی از پیامبر اسلام(ص) خداوند متعال برای حضرت علی علیه‌السلام فضائلی قرار داده که این فضائل قابل شمارش نیست و اگر فردی فضائل این شخصیت را بشنود، بگوید با بنویسد و به آن‌ها باور داشته باشد گناهان او بخشیده می‌شود.

وی از احداث شبستان‌هایی به نام امام علی علیه‌السلام و حضرت زهرا سلام‌الله علیها در حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) یاد و ضمن تقدیر از اهتمام آیت‌الله سعیدی تولیت حرم بانوی کرامت در راستای انجام این امر، تصریح کرد: هر کجا که نام حضرت زهرا سلام‌الله علیها و حضرت علی علیه‌السلام بلند است نشانی از شیعیان ایران اسلامی در آنجا است .

این سخنران آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) بر لزوم احداث شبستان امام علی علیه‌السلام به همت مردم در حرم کریمه اهل‌بیت(س) تاکید کرد و گفت: مردم ایران به ویژه قمی‌ها که در نجف شبستان با شکوهی را ایجاد کردند باید نسبت به احداث شبستان امام علی علیه‌السلام نیز اهتمام ویژه داشته باشند.

وی از عید به‌عنوان بهانه‌ای برای افزایش نشاط در جامعه، دیدو بازدیدها و رفع کینه‌ها یاد کرد و گفت: آداب اصیل عید نوروز در حقیقت عبادت خداوند متعال و حرکت در مسیر آموزه‌های دینی اسلام است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مؤمنی خاطرنشان کرد: امشب فرصتی برای مغفرت و آمرزش گناهان است اما لازمه رسیدن به این اجر و پاداش، رفع کینه‌ها و کدورت‌ها و از خودگذشتگی بیشتر است.

وی نوروز را روز شکستن بت‌ها به دست قدرت الهی دانست و مطرح کرد: امیدواریم با مدد این قدرت الهی، نظام اسلامی بتواند بت‌های دنیای استکبار را نیز بشکند و مقابل ظلم و ستم مستکبران از مظلومان جهان حمایت کند.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha