جمعه ۴ خرداد ۱۴۰۳ |۱۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 24, 2024
یوناتن بت کلیا نماینده آشوریان و کلدانیان در مجلس شورای اسلامی

حوزه/ نماینده آشوریان و کلدانیان در مجلس شورای اسلامی گفت: ایران مرکز ادیان جهانی است و رنگین کمانی است که در هیچ جای دنیا نظیری برای آن نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، یوناتن بت کلیا نماینده آشوریان و کلدانیان در مجلس شورای اسلامی ظهر امروز در همایش «تحریم در تقابل با صلح جهانی از نگاه ادیان» که در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد، با اشاره به اتحاد ادیان در طول تاریخ ایران گفت: تفکر من این است که باید در دنیا آرامش، صلح و امنیت باشد و قلدری وظلمی برای هیچ ملتی نباشد و البته خواه ناخواه قلدران از بین خواهند رفت.

وی افزود: برای صدا و سیما مملکت متاسفم که چرا این همبستگی در این همایش را نشان نمی‌دهد. ما همه ادیان و مذاهب کنار هم و باهم برای ایران ایستاده‌ایم. اگر دنیا این‌ها را ببیند و لمس کند که باهم در جبهه انقلاب شهید داده‌ایم ضعیف و دلسرد می‌شود.

نماینده آشوریان و کلدانیان در مجلس با بیان این که ما آشوری ها در سنگر انقلاب در زمان جنگ زمان، شهدایی تقدیم انقلاب کرده ایم، گفت: الگوی ما این است که اگر به ۱۴۰۰ سال برگردیم که امام علی(ع) با آشوریان چگونه برخورد کردند و منشوری مهم را با آنان منعقد کرده‌اند. رسانه‌ها کجا هستند تا این چنین اتفاق‌هایی در تاریخ را به دنیا نشان بدهند.

وی ادامه داد: تحریم های قلدر احمقی مانند ترامپ هیچ کاری نمی‌تواند بکند، همانطور که ما ۴۰ سال است که تحریم هستیم. در جهان عده ای هستند که طوری تبلیغ می‌کنند که ما در ایران امینت و آزادی نداریم. هیچ ماموری در ایران رو به روی کلیساها نمی‌ایستد و کلیساها جزو میراث فرهنگی ما به حساب می‌آیند.

یوناتن بت کلیا در پایان خاطرنشان کرد: ما تقدیس کلیسایی نوساز را چند روز پیش در روستایی در ارومیه داشتیم و این نشان می‌دهد که دشمنان باید دهانشان را ببندند.

 

خبرنگار: فاطمه اسماعیلی

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha