یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ |۲۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 2, 2024
ولی الله حیاتی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی گفت: اگر در عرصه فرهنگی، در سطح دنیا کشور موفقی هستیم به دلیل پایداری نهاد خانواده‌های ایرانی درنتیجه فرهنگ حجاب و عفاف است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، ولی‌الله حیاتی، امروز در همایش تجلیل از بانوان نمونه عفاف و حجاب استان، اظهار کرد: با توجه به اهمیت عفاف و حجاب به‌ویژه در کشور اسلامی و شرایطی که با آن مواجه هستیم باید فعالیت‌های ما در این زمینه با قدرت و جدیت تداوم داشته باشد.

وی با اشاره به کارکردهای فرهنگ حجاب و عفاف در کشور، اضافه کرد: ما با بهره‌مندی از این کارکردهای اساسی فرهنگ حجاب و عفاف توانستیم به موفقیت‌های چشمگیری دست بیابیم.

حیاتی با بیان اینکه پایداری نهاد خانواده‌ها مهم‌ترین کارکرد فرهنگ حجاب و عفاف بوده است، گفت: اگر در عرصه فرهنگی کشور موفقی هستیم به دلیل پایداری نهاد خانواده بوده است؛ به‌گونه‌ای که می‌بینیم امروز بحثی به‌عنوان برهنگی فرهنگی و فرهنگ برهنگی که شالوده نظام خانواده را در کشورهای غربی به چالش کشیده است ما چنین موضوعی را در کشور خود نداریم.

وی با اشاره به اینکه دومین کارکرد فرهنگ حجاب و عفاف حفظ و استیفای نیروی کار در جامعه است، خاطرنشان کرد: امروز در جوامع مختلف کشور حفظ نیروی کار به برکت وجود فرهنگ حجاب و عفاف است؛ زیرا اگر این فرهنگ در بین بانوان ما نبود ما در بحث کارکرد جوامع مختلف خود با چالش جدی مواجه می‌شدیم.

حیاتی در ادامه با اشاره به راهکارهای توسعه فرهنگ حجاب و عفاف، اضافه کرد: مهم‌ترین راهکاری که باید برای توسعه حجاب در دستور کار قرار گیرد احیای فرهنگ اسلامی و اصلاح باورهای عمومی است.

وی ادامه داد: بی‌توجهی نسبت به کارآمدی دین در عرصه‌های مختلف جوانان را به بی‌هویتی سوق می‌دهد، اما امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی به این نتیجه رسیده‌ایم که هویت ما از دین بوده و عزت ما وابسته به دین است.

حیاتی اظهار کرد: اگر امروز جمهوری اسلامی به اوج قله‌های عزت و تعالی رسیده و به‌عنوان قدرتی مؤثر و تأثیرگذار در معادلات بین‌المللی شده و هیمنه قدرت‌های استکباری را در هم شکسته است به دلیل حجاب و عفاف مادرانی بوده که از دامن آن‌ها فرزندان بزرگی تربیت شد که با نثار خون پاک خود عزت و اقتدار را برای نظام جمهوری اسلامی به ارمغان آوردند.

وی افزود: امروز عزت و ترقی و پیشرفت ما در عرصه‌های مختلف از دامن عفیف مادرانی بوده که فرزندان گران‌سنگی را برای ایران اسلامی تربیت کرده‌اند. اگر این اتفاق نبود امروز هم در همان منجلاب دوران خاندان پهلوی گرفتار بودیم؛ ازاین‌رو باید قدر این فرهنگ را بدانیم، بر این اساس باید این موضوع را در کشور نهادینه کنیم چراکه هرچه داریم از آموزه‌های دینی خود داریم.

حیاتی در ادامه خاطرنشان کرد: در خراسان شمالی با محوریت نماینده ولی فقیه، در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی استان موفقیت‌های چشمگیری داشته‌ایم و برنامه‌های ارزشمندی در حوزه فرهنگی و اجتماعی تدوین شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی گفت: با این تعامل و هم‌افزایی که در استان اتفاق افتاده، تمام هم و غم مسئولان فرهنگی، فعالیت و همت برای رفع دغدغه‌ها و مشکلات موجود است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha