یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ |۲۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 2, 2024
 حجت الاسلام و المسلمین سید حسین مومنی

حوزه/ سخنران حرم بانوی کرامت گفت: برای شهادت امام حسین علیه‌السلام حراراتی در قلوب مؤمنین وجود دارد که هیچگاه سرد و خاموش نخواهد شد و تبیین مصیبت های سیدالشهدا(ع) در جامعه امری ضروری است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین  سید حسین مؤمنی امشب بعد از نماز عشاء در شبستان امام خمینی(ره)، طی سخنانی اظهار کرد: مصیبت‌هایی که به خاندان اهل بیت(ع) در واقعه عاشورا و بعد از آن گذشت، بسیار عظیم است و باید این مصائب به صورت کامل در جامعه تبیین گردد تا به فراموشی سپرده نشود.

وی افزود: براساس روایات وارده از امام سجاد و امام صادق علیهم‌السلام، در عزای امام حسین علیه‌السلام پرندگان در آسمان، ملائکه در عرش و اجنه در زمین به سوگ نشسته‌اند و اقامه عزا می‌کنند و از شب اول محرم ملائکه در عرش الهی پیراهن سیدالشهدا(ع) را آویزان می‌کنند که هم چاک چاک است و هم آغشته به خون این امام مظلوم.

سخنران حرم بانوی کرامت تأکید کرد: بی قراری و جزع در هر مصیبت مکروه است مگر جزع و گریه در عزای سیدالشهدا(ع) که مستحب بوده و آسمان نیز چهل شبانه‌روز در عزای امام حسین علیه‌السلام گریه کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی یادآور شد: قبل از شهادت امام حسین علیه‌السلام نبی گرامی اسلام روضه سیدالشهدا(ع) را خوانده است و حضرت آدم، نوح، ابراهیم و اسماعیل علیهم‌السلام برای امام حسین علیه‌السلام اشک ریخته‌اند.

وی در ادامه گفت: براساس فرموده امام رضا علیه‌السلام یوم‌الحسین اشک اهل‌بیت(ع) را جاری ساخته است و خداوند دوست‌دار عزاداران امام حسین علیه‌السلام است.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: امام زمان(عج) صبح و شب در عزای سیدالشهدا(ع) اشک جاری کرده و اقامه عزا می‌کند.

وی افزود: برای شهادت امام حسین علیه‌السلام حراراتی در قلوب مؤمنین وجود دارد که هیچگاه سرد و خاموش نخواهد شد و تبیین مصیبت‌های سیدالشهدا(ع) در جامعه امری ضروری است تا به فراموشی سپرده نشود.

حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی در پایان گفت: امام زمان(عج) به هنگام ظهور وقتی می‌خواهند خود را معرفی کنند، با معرفی جد پاکشان امام حسین علیه‌السلام معرفی می کنند که این نشان‌دهنده این است که واقعه عاشورا و مصیبت‌های وارده در این واقعه بس عظیم بوده که باید این مصائب به درستی بیان شود.

انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha