سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 21, 2024
حجت الاسلام حمیدرضا مطهری- نشست خبری همایش بین المللی «امام علی(ع) الگوی عدالت و معنویت برای جهان امروز»

مسئول انجمن تاریخ پژوهان حوزه علمیه قم تصریح کرد: نسخه نجات بشر امروز از منجلاب گناه و مفاسد و ناهنجاری های مختلف، تأسی به سیره و اخلاق پیامبر اکرم(ص) است.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدرضا مطهری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، ضمن تسلیت فرارسیدن بیست و هشتم صفر، سالروز ارتحال رسول الله(ص) ابراز داشت: نه تنها مسلمانان بلکه همه ابنای بشر برای سعادتمندی و نجات از بحران های خود نیازمند تأسی به سیره و اخلاق نورانی پیامبر(ص) و اهل بیت ایشان هستند و تا زمانی که این مهم صورت نگیرد، جامعه بشری، روی آرامش و آسایش حقیقی را نخواهد دید.

وی افزود: اگر ما در آیات نورانی قرآن مجید، دقت و تفکر لازم را داشته باشیم، به خوبی متوجه می شویم که تعلیم و تزکیه دو پایه مهم در انجام رسالت نبوی است که البته تزکیه و تهذیب نفس مقدم بر تعلیم و آموزش معارف دینی است.

این استاد و محقق حوزوی همچنین با تاکید بر این که شیعیان باید بیش از سایرین از سیره و اخلاق نورانی پیامبر اعظم(ص) و دیگر حضرات معصومین(ع) در زندگی فردی و اجتماعی خود الگوگیری کنند، گفت: یکی از ابعاد مظلومیت پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) همین است که ما در بُعد عملی و در زندگی خود، کمتر این الگوگیری را انجام داده ایم چرا که اگر این گونه بود، قطعاً وضعیت جامعه ما در ابعاد و عرصه های مختلف به مراتب بهتر و مطلوب تر از وضعیت فعلی می بود.

وی بیان داشت: آن چه امروزه در جوامع بشری حقیقتاً به عنوان یک خلاً و نقصان جدی مطرح می باشد، عدم التزام عملی به تعالیم اسلام و نیز پیروی از گفتار و سیره نورانی حضرت رسول(ص) است به خصوص اخلاق نبوی که کیمیای امروز بشریت به شمار می رود و رکن مهم آن نیز ناظر به عزت و کرامت انسان در سایه نظام عبودیت و بندگی است.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha