چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ |۲۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 29, 2024
خانواده

حوزه/ معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران همدان گفت: تعالی بنیان خانواده یکی از رویکردهای اصلی برنامه‌های حوزه‌های علمیه خواهران است.

مریم جانجان، معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌ علمیه خواهران استان همدان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، اظهار کرد: لازم است که رویکرد همه برنامه‌های تدوین شده در مدارس علمیه خواهران، ترویج سبک زندگی دینی، تعالی بنیان خانواده و محور قرار دادن بانوان در تربیت فرزند صالح باشد.

وی با ابراز امیدواری از اینکه در آینده نزدیک  شاهد کارهای چشمگیری در این زمینه در سطح حوزه‌های علمیه خواهران خواهیم بود، ادامه داد: انتظار می‌رود بانوان طلبه از نظر کارشناسی، بیش از پیش ارتقاء یابند، چراکه حوزه‌های علمیه خواهران نهادی تصمیم‌ساز در برنامه‌ریزی برای خواهران طلبه است که اگر بتواند به خوبی در این عرصه برنامه‌ریزی کند، اثرات عمقی در جامعه خواهد گذاشت.

جانجان خاطرنشان کرد: از سوی دیگر خواهران جامعه هدف این مرز هستند که نقش بسیار مهمی در عرصه‌های تربیتی و مدیریت خانواده و جامعه ایفا می‌کنند از این رو برنامه‌ریزی برای آنها بسیار مهم است و از توفیقات الهی است.

وی، نخستین مکان یادگیری و فراگیری را نهاد خانواده معرفی و بیان کرد: زنان به عنوان مادر و همسر نقش بی بدیلی را در نهاد خانواده و تربیت نسل‌ها ایفا می‌کنند و هیچ مهری جایگاه مهر مادری را پر نمی‌کند.

معاون فرهنگی مدیریت حوزه علمیه خواهران همدان با اشاره به اینکه هیچ نقشی از نظر مودت و دوستی جای همسر را نمی‌تواند بگیرد، ادامه داد: پرداختن به نقش زنان در تحکیم خانواده و مراقبت از فروپاشی این نهاد، اهمیت والا و بسیار مهمی دارد که باید بیشتر به آن توجه کرد.

وی با بیان اینکه قرآن کریم می‌فرماید زمینه ازدواج را فراهم کنید برای اینکه بنای زندگی توام با پاکدامنی و عفیفانه و مطهر نهاده شود، گفت: زمینه پیوند میان صالحان و صالحات و طیبان و طیبات را باید فراهم کرد چراکه طبق آیه قرآن کریم، زنان پاک دامن و مردان پاکدامن برای یکدیگر آفریده شده اند.

جانجان عنوان کرد: موفقیت و استحکام خانواده موجب موفقیت و توسعه جامعه و در مقابل ناکامی و تزلزل خانواده موجب معضلات و بحران های اجتماعی می‌شود، چنانچه قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران نیز با تاکید بر اهمیت خانواده در اصل دهم چنین آورده است که از آنجایی که خانواده واحد بنیادی جامعه اسلامی است، ‌همه قوانین و مقررات و برنامه ریزی‌های مربوط، ‌باید در جهت آسان کردن تشکیل خانواده، ‌پاسداری از قداست آن و استواری روابط خانوادگی بر پایه حقوق و اخلاق اسلامی باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha