چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
مدرسه علميه الزهرا(س) كلاردشت

حوزه/ متأسفانه شـاهدیم کـه امـروزه در جامعـه ایرانـی، سـبک زندگی اسـلامی با تمـام ابعاد آن در حیطـه نظـری باقـی مانـده و بـه حیطه عملـی چندان راهـی پیـدا نکـرده اسـت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مازندران، خانم مهدیان در نشست علمی- پژوهشی با موضوع «نقش حوزه و دانشگاه در تبیین گام دوم انقلاب»، در مدرسه علمیه الزهرا(سلام الله علیها) کلاردشت گفت: سبک زندگی موضوع و دغدغه‌ای مهمی است که به عقیده بسیاری از متخصصان امر، باید برای تغییر بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی به آن مراجعه کرد که رهبر معظم انقلاب نیز در بیانیه گام دوم انقلاب به این موضوع اشاره کردند.

استاد حوزه علمیه خواهران ادامه داد: سبک زندگی را می توان مجموعه ای از ارزش ها، شیوه های رفتاری، حالت ها، سلیقه ها و عملکردها دانست که فرد آنها را به کار می گیرد.

وی افزود:  سبک زندگی غربی ویژگی ها و نمودهای خاصی دارد  که معمولاً با سنت گریزی، دین گریزی، معنویت گرایی و طـلب لذت آنـی همراه بوده و روابط جنسی، ورزش و رسانه جلوه گاه های مهم آن است.

مهدیان بیان کرد: اسلام اساس تربیت را در اعتقاد به توحید، نبوت و معاد می داند و تمام جهان را تحت معیشت الهی قلمداد کرده و تعالیم این مکتب توسط قرآن کریم، احادیث پیامبر (صلی الله علیه و آله) و امامان معصوم (علیهم السلام) بیان شده و در تمام اعصار و قرون قابل اجرا است.

وی در رابطه با جایگاه زنان در جامعه غرب، گفت: دستگاه‌های تبلیغاتی و رسانه‌های غربی، تصویری زیبا از کشورهای غربی نشان می‌دهند، به گونه‌ای که برخی در جامعه اسلامی، تصور می‌کنند که غرب به اصطلاح، بهشت است و زن در جایگاه واقعی خود قرار گرفته و در آزادی به معنای حقیقی کلمه به سر می‌برد.

استاد حوزه علمیه خواهران تاکید کرد: زن در غرب، یک وسیله برای ارضای شهوات، ابزاری برای تبلیغات رسانه‌های گوناگون، یک موجود مصرف گرای غرق در زر و زیور و به طور کلی یک موجود حقیر و ذلیل است.

وی اعلام کرد: توجه به عفاف و حجاب، دوری از گناهان، رعایت اخلاق حسنه، امر به معروف و نهی از منکر و تقویت روحیه خدامحوری در جامعه مسلمان باعث جلوگیری از ترویج  بی قید و بند فرهنگ غرب در جامعه است.

استاد حوزه علمیه خواهران در پایان خاطر نشان کرد: اسلام بهتریـن نـوع سـبک زندگـی را بـرای همـگان معرفـی کـرده اسـت، کـه اگـر با اجرائی شدن در زندگـی، سـعادت دنیـا و آخـرت بـرای فـرد تضمین می شود؛ امـا متأسفانه شـاهدیم کـه امـروزه در جامعـه ایرانـی، سـبک زندگی اسـلامی با تمـام ابعاد آن در حیطـه نظـری باقـی مانـده و بـه حیطه عملـی چندان راهـی پیـدا نکـرده اسـت.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha