یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ |۲۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 2, 2024
ابراهیمی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی گفت: 65 سال هست که طلبه هستم و خداوند را  از این بابت که نعمت طلبه شدن را به من عطا کرده است، شکرگزارم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، صبح امروز جمعی از مدیران دفتر تبلغیات اسلامی اصفهان با حضور در مدرسه علمیه صدر بازار، با حجت الاسلام و المسلمین شیخ علی ابراهیمی از اساتید پیشکسوت و معمرین حوزه علمیه اصفهان دیدار کردند.

 حجت الاسلام و المسلمین ابراهیمی بیان کرد: هیچ کس چون طلبه به مردم خدمت نمی کند، هیچ گروهی در جهان جز طلبه چنین خیری برای مردم ندارد.

وی بیان داشت: اغلب افراد و گروه ها  به دور مادیات و پول طواف می کنند ولی طلاب و روحانیت بدون هیچ چشم داشتی به  مردم خدمت می کند، طلاب حول محور دین طواف می کنند.

استاد پیشکسوت حوزه علمیه اصفهان ابراز کرد: فهم طلبه به دلیل تحصیل علوم الهی و حوزوی نسبت به عامه مردم بالاتر است، امام راحل با این فهم، دنیا را تکان داد، امام راحل با یک تسبیح قیام کردند و با همان تسبیح هم رفتند و هیچ کاخ، هواپیما و ماشینی برای خود فراهم نکردند .

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب با مدیریت تقوا این چنین هدایت و رهبری می کنند، هیچ مدیریتی جز مدیریت تقوا نمی توانست این کشور را در بین طوفان توطئه ها و فتنه ها حفظ کند.

 حجت الاسلام و المسلمین ابراهیمی تصریح کرد: من از زمان ریاست جمهوری مقام معظم رهبری را تا به امروز  مورد توجه داشتم، تا امروز هیچ کار خلاف تدبیری نکرده اند، هر کاری که رهبر معظم انقلاب تا به حال انجام داده با تدبیر و به نفع کشور بوده  است ، کسی جز نفس رهبری قادر به اصلاح این اغتشاشات و فتنه های اخیر نبود.

اصلاح امور در فتنه ها و توطئه ها توسط رهبری، چیزی جز معجزه نیست

استاد حوزه خاطرنشان کرد: اصلاح امور و فتنه ها جز با مدیریت تقوا و فهم بالا امکان پذیر نیست؛ فتنه هایی که رهبری کنترل و حلش کردند، چیزی جز معجزه نبوده است.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی نعمت بالایی است که مردم باید قدردان آن باشند و مسئولینی که دراین نظام مسئولیت می گیرند باید به خود ببالند که نعمت خدمت در این نظام از سوی خداوند به آنها عطا شده است و سعی کنند با خدمت صادقانه شکرگذار این نعمت باشند.

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی با اشاره به اینکه امروز منافقین زیادی در بدنه جامعه و انقلاب وجود دارند، همانگونه که دو منافق بزرگ در کنار رسول الله بود، گفت: مقاومت و ایستادگی انقلاب اسلامی علی رغم همه فتنه های دشمنان به برکت عمامه پیغمبری است که بر سر رهبران این نظام اسلامی است.

وی با بیان اینکه من از ابتدا به برجام بدبین بودم، چرا که مطمئن هستم کفار همیشه به خون اسلام و شیعه تشنه هستند گفت: کسی جز  رهبری نمی توانست کشور را از این پیچ خطرناک به سرمنزل مقصود برساند.

این پیشکسوت حوزه علمیه با اشاره به به رشادت های طلاب و روحانیون در دوران دفاع مقدس به اثر گذاری حضور روحانیت در دفاع مقدس و فتوحات جبهه نظامی  تاکید کرد و گفت: فرمانده هان طلبه چون شهید ردانی پور برخلاف دیگر فرمانده هان جنگ در جهان، خود به سوی دشمن پیش می رفتند و سپس دیگران را فرا می خواندند.

*در 65 سال طلبگی ام، علم واقعی را در حوزه های علمیه یافتم

وی ابراز کرد: من 65 سال هست که طلبه هستم و خداوند را  از این بابت که نعمت طلبه شدن را به من عطا کرده است بسیار ممنون دار هستم، نعمت شیعه بودن و در نظام اسلامی  زیستن، رحمتی از سوی خداوند به ما هست.

حجت الاسلام ابراهیمی اذعان کرد: حوزه های علمیه دارای علم های واقعی هستند، علم های دیگر واقعی نیست، علم حوزوی اولین علم در جهان است چرا که از معصومین گرفته شده  است و هیچگاه از بین نمی رود، قدرت فکری ما بهترین قدرت فکری بوده و جوانان ایرانی این امر را به اثبات رسانیده اند.

  وی در ادامه اشاره ای به بحث ضرورت تبلیغ و اعزام طلاب به مناطق مختلف کشور کرد و گفت: از سال 1344 یا 1345 شمسی به امر اعزام مبلغ دینی به سرتا سر ایران پرداختم.

این استاد حوزه  عنوان کرد: خودم به همراه مبلغ اعزامی به منطقه اعزام می شدم و پس از بررسی منطقه و توانمندی مبلّغ، او را در منطقه جانمایی می کردم و در مواردی هم که در صلاحیت اعزام مبلغی به منطقه تردید می کردم از استخاره به قرآن کریم کمک می گرفتم.

وی متذکر شد: قبل از اعزام مبلّغان، سه روز برای آنها جلسات آموزشی برگزار می کردم و تذکرات تبلیغی به مبلغین ارائه می کردم.

*مبلغین مطابق نیاز مردم تبلیغ کنند

این استاد سطح عالی حوزه  در توصیه به مبلّغان و طلاب اذعان داشت: نخستین توصیه من این است با توجه به روایت نبوی مبنی بر  «قَالَ لِی یَوْمَ الْخَیْبَرِ لَأَنْ یَهْدِیَ‏ اللَّهُ‏ بِکَ‏ رَجُلًا وَاحِداً ...» خالصانه برای خدا اعزام شوند نه به قصد  مادیات، دوم اینکه  مردم را مانند خانواده خود ببینند و بر سر آنها پدری کنند.

وی ادامه داد: مبلغین مطابق نیاز مردم تبلیغ کنند، سوم آنکه مطابق نظر مراجع تقلیدشان احکام بازگو کنند و مردم را به تردید نیاندازند، توصیه دیگر اینکه در مورد نظرات مبلّغ قبلی و تبلیغات او ورود نکنید چرا که مردم به اختلاف و نزاع کشیده خواهند شد.

حجت الاسلام ابراهیمی در پایان یادآور شد: مبلغین و طلاب در مناطق تبلیغی برای مردان و زنان به صورت جداگانه نیز جلسه ویژه برگزار کنند و در جلسات با خواهران کنترل نگاه داشته باشند و رعایت ادب و حیا را انجام دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha