چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ |۲۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 29, 2024
رضایت

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه حضرت نرجس خاتون(س) دولت آباد گفت: نهایت دینداری رضایت خداوند است و بزرگان دین مقام رضا را به سه دسته رضایت مذموم، رضایت غیرممکن و رضایت ممدوح تقسیم کرده اند.

به گزارش خبرنگار حوزه از اصفهان، آمنه ناصری در نشست اخلاقی با عنوان «رضایت از خداوند»، در مدرسه علمیه حضرت نرجس خاتون(س) دولت آباد استان اصفهان، با تشریح اهمیت این موضوع و با استناد به حدیث معراج گفت: نبی اکرم(ص) در پاسخ به سؤالی که از ایشان پرسیده شد که کدام عمل نیکوتر است؟ فرمودند: چیزی بالاتر از این نیست که بنده به خدا توکل کند، راضی و خشنود به قضای الهی باشد که وقتی چنین شد راضی به مقدرات حضرت حق می شود.

وی در توضیح مقام «رضا»، ادامه داد: «رضا» یعنی راضی بودن به آنچه خداوند برای او مقدر فرموده است و این واژه آن‌قدر مهم و والاست که 73 مرتبه در قرآن تکرار شده است. خداوند در آیه می فرماید: «رَضیَ عنهم و رضو عنه ذلک هو الفوز العظیم» پروردگار از آنها راضی و آنها هم از پروردگار راضی هستند و این فوز عظیمی برای آنهاست .

مدیر مدرسه علمیه حضرت نرجس خاتون(س) دولت آباد گفت: نهایت دینداری رضایت خداوند است؛ بزرگان دین مقام «رضا» را به 3 دسته تقسیم کرده اند، رضایت مذموم (رضایت از گناه خود و مردم)، رضایت غیرممکن (جلب رضایت همه اطرافیان و مردم ) و رضایت ممدوح (راضی بودن به فعل و مقدرات الهی)، رضایت امام حسین(ع) در گودی قتلگاه و رضایت حضرت زینب(س) که فرمودند: ما رایت الا جمیلا از نوع رضایت ممدوح است.

 ناصری در پایان با اشاره به روایتی از امام صادق(ع)، گفت: یکی از اصحاب امام علیه السلام به ایشان عرضه داشت که یابن رسول الله من مرض را بهتر از سلامتی، فقر را بهتر از غنی، گرسنگی را بهتر از سیری و گرفتاری را بهتر از آسایش و راحتی می پسندم حضرت فرمودند: نه ما این چنین نیستیم؛ ما آنچه را خداوند مقدر کرده و دوست دارد؛ دوست داریم و بالاترین مقام نزد خداوند مقام مقربین است یعنی رضایت از خداوند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha