چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ |۲۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 29, 2024
کد خبر: 896758
۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۹
سپاه پاسداران

حوزه/ امروز دوم اردیبهشت ماه مصادف است با سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، به فرمان امام خمینی(ره).

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، «سپاهی» از جنس مردم که در این ۴۰ سال، لحظه به لحظه بر محبوبیتش میان ملت افزوده شده و تاثیر مثبت حضورش در همه عرصه ها، خصومت دشمنان با آن را، بیشتر کرده است.

سپاه از بدو تشکیل با وجود مشکلات فراوان، در فعالیت های بزرگ و مهمی شرکت داشته و به صورت جدی مقابل اشرار و ضد انقلاب و ایادی بیگانگان صف آرایی کرده که نشان از رشادت ها، جانبازی های مظلومانه و غریبانه ی عزیزانی دارد که برای پاسداری از کیان اسلام، میهن اسلامی و حفظ تمامیت ارضی کشور، از خون خود مایه گذاشتند تا جمهوری اسلامی سرافراز و پرشکوه بماند.

ترور شخصیت های مؤثر نظام، که از سوی دشمنان شیطان صفت به ویژه استکبار جهانی در دستور کار قرار گرفته بود و شهادت فرهیختگانی چون شهید مطهری، شهید سپهبد قرنی، شهید مفتح، شهید بهشتی، شهید باهنر و شهید رجائی، سپاه را بر آن داشت تا در جهت توقف این ترورهای وحشیانه و ناجوانمردانه، به مقابله برخیزد و توطئه شوم ضد انقلاب را از بین ببرد.

جایگاه ارزشمند سپاه در طول ۸ سال دفاع مقدس، بی نیاز از توصیف است؛ حق کلام در این زمینه همان جمله ی امام راحل است که فرمود: «اگر سپاه نبود، کشور هم نبود.»

این نهاد مقدس پس از فراغت از جنگ با عنوان قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص)، در راه مأموریت دفاع از دستاوردهای انقلاب اسلامی و توسعه همه جانبه کشور، گام برداشت.

سپاه پاسداران افزون بر وظیفه اصلی خود که حفظ کیان اسلامی کشور بود، بر اساس فرمان مقام معظم رهبری، وارد میدان سازندگی شد و با اهدافی نظیر تداوم ارتباط سپاه و مردم و ایجاد بستر مناسب برای مشارکت نیروهای متخصص در توسعه کشور تمام تلاش خویش را به کار گرفت تا در راه آبادانی و عظمت کشور اسلامی ایران، حضوری فعّال و سازنده داشته باشد.

سپاه پاسداران در شرایط فعلی برای عبور از بحرانها بازیگر نقش اول است و به عنوان پرچم دار سازندگی در مناطق محروم و آسیب دیده، با دانش جوانان ایرانی گره گشایی می کند.

کارنامه سه دهه پر افتخار سپاه در عرصه‏‌های مختلف، امیدهای فراوانی را برای مسؤولان نظام و همه دوستداران انقلاب در سراسر جهان ایجاد کرده است، در دهه چهارم انقلاب اسلامی نیز سپاه با پشتوانه و تجربه بیش از سه دهه گذشته خود می‌‏تواند دستاوردهای بزرگتری را به نظام جمهوری اسلامی و ملت‏های اسلامی هدیه نماید.

یوسف عباسعلی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha