پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
احتمال تعمدی بودن آتش سوزی در مسجد شمال مینه سوتا

حوزه/  درحالی که پلیس مینیاپولیس در ایالت مینه سوتا می گوید که آتش سوزی الکتریکی منجر به آسیب دیدن مرکز اسلامی توفیق شده است، مسلمانان خواستار تحقیقات بیشتر در رابطه با تعمدی بودن آتش سوزی هستند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از startribune، یک مسجد در شمال مینیاپولیس در اواخر روز یکشنبه در اثر آتش سوزی الکتریکی آسیب دید، با این حال مقامات نهاد اسلامی خواستار تحقیقات بیشتر دررابطه با آتش سوزی این مسجد و احتمالا تعمدی بودن این حادثه شدند.

آتش سوزی در این مسجد خساراتی را وارد کرد اما با حضور به موقع آتش نشانان به محل، خسارات تا حدی محدود شدند.

به گفته برایان تینر رئیس اداره آتش نشانی مینیاپولیس، یکی از همسایگان حوالی نیمه شب شعله های آتشی را که از مرکز اسلامی توفیق بلند می شدند مشاهده کرده و با اداره آتش نشانی تماس گرفته است. آتش نشان ها به محل آمده و حدود ۱۰ دقیقه به طول انجامید که آتش را خاموش کردند.

جان الدر سخنگوی اداره پلیس مینیاپولیس گفت که آتش سوزی الکتریکی مشکوک نبود و هیچ کس مجروح نشده است.

با این حال برخی از فعالان اجتماعی نگران بودند که آتش سوزی ممکن است نتیجه یک اقدام نفرت محور باشد. روز دوشنبه شورای روابط اسلامی آمریکایی (کایر)، شعبه مینه سوتا از مسئولین خواست تا احتمال تعمدی بودن و انگیزه نفرت را در مورد این آتش سوزی بررسی کنند.

جیلانی حسین مدیر شورا گفت: به دلیل حوادث اخیر با انگیزه نفرت در سطح کشور و به دلیل وقوع آتش سوزی در یک خانه عبادی، از مقامات ایالتی و فدرال می خواهیم که از منابع کامل خود برای تحقیق در مورد علت این آتش سوزی استفاده کنند تا مشخص شود آیا این آتش سوزی تعمدی بوده یا خیر.

ایلهان عمر، نماینده مسلمان کنگره آمریکا از ایالت مینه سوتا و تنها نماینده محجبه پارلمان نیز نسبت به این حادثه ابراز تاسف کرده و گفت: جنایات نفرت محور در کشور ما رو به افزایش هستند و ضروری است که ما این جنایات را با فوریت رسیدگی کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha