جمعه ۴ خرداد ۱۴۰۳ |۱۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 24, 2024
image-20200505150828-1.png

حوزه/ برای باز شدن و رفع موانع رحمت لازم است شخص برنامه هایی در زندگی داشته باشد که از جمله آن توبه، استغفار و فرستادن صلوات بر محمد و آل محمد است.

به گزارش   خبرگزاری حوزه،‌ ماه مبارک رمضان از مهمترین ماه ها در کلام قدسی حضرت تعالی به شمار می رود، از جمله مسائلی که این ماه را نسبت به سایر ماه ها ویژه کرده، ادعیه روزانه آن است. برای بهره بری بیشتر از دعاهای روزانه، این خبرگزاری هرساله اقدام به نشر این دعا به همراه شرح و توضیح  علما و اساتید حوزه کرده است، امسال نیز حجت الاسلام والمسلمین «احمد احمدی‌تبار» قائم مقام دبیرکل و معاون امور فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت(ع) است به شرح دعاهای ده روز سوم این ماه مبارک پرداخته است .

اللَّهُمَّ افْتَحْ لِی فِیهِ أَبْوَابَ فَضْلِکَ وَ أَنْزِلْ عَلَیَّ فِیهِ بَرَکَاتِکَ وَ وَفِّقْنِی فِیهِ لِمُوجِبَاتِ مَرْضَاتِکَ‏

در این روز سالک الی الله چند در خواست مهم از خدای تعالی دارد، اللَّهُمَّ افْتَحْ لِی فِیهِ أَبْوَابَ فَضْلِکَ و أَنْزِلْ عَلَیَّ فِیهِ بَرَکَاتِکَ سالک از خدا می خواهد درهای رحمت به سوی او باز شود؛ برای این موضوع باید کارهایی انجام دهیم که از جمله آن توبه، استغفار و فرستادن صلوات بر محمد و آل محمد است. استغفار برکاتی دارد که از جمله آن برکات، برداشته شدن موانع  رسیدن به قرب و رضای الهی، هموار شدن مسیر برای رفتن به بهشت و کمال و باز شدن در رحمت الهی است.

وَفِّقْنِی فِیهِ لِمُوجِبَاتِ مَرْضَاتِکَ سالک از خدا می خواهد، زمینه ای ایجاد شود تا توفیق درک موجبات الهی فراهم شود. این کار بسیار سختی است و تنها از طریق توجه و درک و انجام معارف دینی و ارزشی و بکار بستن آنها در زندگی میّسر می شود. اگر می خواهیم به رحمت و نعمت برسیم باید سعی کرد موانع رحمت و نزول برکت را برطرف کرد و این امر به سادگی بدست نمی آید، باید با عنایت و توجه و مشاوره هادیان الهی این قدم ها برداشته شود.

313/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha