پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
سروستانی

حوزه/ حجت‌الاسلام سروستانی با تبریک روز ازدواج گفت: ازدواج آسمانی حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) سرمشقی گرانبها برای مسلمانان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی، صبح امروز در جمع خبرنگاران ضمن تبریک فرا رسیدن اول ذی‌الحجه، سالروز ازدواج آسمانی امام متقین، حضرت علی (ع) و بانوی دو عالم، حضرت فاطمه (س) اظهار داشت: تمام ابعاد و زوایا و سیره این دو شخصیت الهی برای مسلمانان سرمشقی گرانبها و مایه عاقبت به خیری، و همچنین ازدواج آنها بهترین الگو برای تشکیل و اداره زندگی جوانان است، زیرا تمام ابعاد زندگی آنها خدامحور بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر با بیان اینکه ازدواج این دو شخصیت آسمانی که هر دو دارای شخصیت‌های بزرگی بودند، الگوی بارزی برای جامعه بشری است، ادامه داد: آنها زندگی مشترک خود را با توکل بر خداوند و با نگاهی به شخصیت الهی همدیگر آغاز کردند و آنچه که برای این دو معصوم بزرگوار حائز اهمیت بود زندگی بر اساس رضایت پروردگار بود.

حجت‌الاسلام سروستانی اضافه کرد: این دو شخصیت بزرگ با توکل بر خداوند با هم زندگی کردند و اساس و بنیان خانواده خود را بر پایه خدامحوری قرار دادند و این نکته رمز موفقیت آنان بود.

وی اظهار کرد: زندگی این دو شخصیت الهی می‌تواند برای جوانان به ویژه نسل امروز الگوی موفقی باشد که به دور از مادیات زندگی خود را برای خدا آغاز کنند و وقتی کاری برای رضای خدا انجام شود همه گره‌ها حل خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی تصریح کرد: جوانان باید آغاز زندگی خود را با درس گرفتن از این زوج الهی فراگیرند تا زندگی پر رونق و با برکتی داشته باشند؛ بسیاری از جوانان به دلیل برخی تشریفات زائد، ازدواج نمی‌کنند و چه بسا آینده آنها دچار لغزش‌هایی شود.

 حجت‌الاسلام سروستانی افزود: والدین و بزرگان باید همواره این سیره و روش را که همانا ترویج فرهنگ ازدواج آسان است، در جامعه گسترش دهند و در این رابطه افرادی که تمکن مالی دارند و بتوانند دست افراد نیازمند را بگیرند و به امر ازدواج جوانان کمک کنند، ذخیره ارزشمندی برای آخرت خود فراهم می‌کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha