شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
مسجد جامع نایروبی با ظرفیت ۱۰ هزار نمازگزار بازگشایی نخواهد شد

حوزه/ درحالی که طرح بازگشایی تدریجی عبادتگاه‌ها در کنیا آغاز  شده‌است، مسلمانان می‌گویند بازگشایی مسجد جامع نایروبی، بزرگترین مسجد این کشور با محدودیت تنها ۱۰۰ نمازگزار عملی  نیست.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از muslimnews، مسلمانان کشور آفریقایی کنیا می‌گویند طرح دولت در گذاشتن محدودیت در تعداد نمازگزاران با حد مجاز ۱۰۰ نفر که هفته گذشته اعلام شد، عملا باعث بسته شدن درهای مساجد به ویژه مسجد جامع نایروبی پایتخت این کشور شده است.

در این هفته ، شاهد آغاز مرحله تدریجی بازگشایی خانه های عبادی در کنیا بودیم که برخی از مساجد مشمول پیوستن به طرح ۱۰۰ نمازگزار بودند. این رویکرد چهار مرحله‌ای با مرحله پیش گشایش از سه شنبه ۱۴ جولای آغاز  شد، با این حال مسلمانان کنیا طرح دولت را عملی نمی‌دانند و می‌گویند مساجد همچنان بسته خواهند بود.

درحالی که مسجد جامع، بزرگترین مسجد در نایروبی پایتخت کنیا و در قلب منطقه تجاری این کشور واقع شده، که در شرایط عادی ۱۰ هزار نمازگزار در آنجا نماز جماعت اقامه می‌کنند، محدودیت ۱۰۰ نمازگزار عملا مسجد را بسته نگه می‌دارد.

 عبدالباری حمید دبیرکل شورای بین ادیانی و از اعضای کمیته دعوت در کنیا گفت: پس از رایزنی گسترده با اعضا متاسفانه مجبور شدیم اعلام کنیم که مسجد جامع را مطابق دستورالعمل دولت باز نمی‌کنیم. زیرا محدودیت‌های گذاشته شده با تنها ۱۰۰ نمازگزار عملا استفاده از مسجد را غیرممکن ساخته اند. به این ترتیب افراد خارج از مسجد اصلا اجازه نماز خواندن را به دست نمی‌آورند.

هفته گذشته ، شورای بین ادیان که نمایندگان ادیان، مسیحی و هندو را گرد هم آورده بود اعلام کرد که مکان‌های عبادی در هفته جاری مجدداً باز می‌شوند اما باید دقیق پروتکل‌های وزارت بهداشت رعایت شوند تا مانع از گسترش ویروس کرونا باشند.

با این حال در پی این بیانیه مساجد زیادی در کنیا اعلام کردند که درهایشان را با این شرایط نمی‌توانند به روی مردم بازگشایی کنند. هم اکنون چندین مسجد کوچک در نایروبی فعالیت‌شان را از سر گرفته‌اند، اما مساجد بزرگتر و مهمتر همچنان تعطیل خواهند بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha