یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
یخچال همگانی در مسجد هالیفکس راه اندازی شد

حوزه/ جامعه اسلامی مسجد مدنی در شهر هالیفکس، یک یخچال فریزر اجتماعی را به منظور کمک به نیازمندان به ویژه در بحران کرونا راه اندازی کرده اند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از halifaxcourier، مسجد جامعه اسلامی هالیفاکس در منطقه وست یورکشایر بریتانیا یک یخچال اجتماعی به منظور کمک به نیازمندان راه اندازی کرده است.

مسجد مدنی اولین یخچال و فریزر اجتماعی را در روز یکشنبه ۲ آگوست ۲۰۲۰ نصب خواهد کرد. این یخچال که در محوطه مساجد مستقر شده است ، روزانه باز خواهد شد تا ساکنان و مشاغل بتوانند غذاهای اضافی را به اشتراک بگذارند و هرکسی در صورت داشتن مواد غذایی با کیفیت و مناسب آن را در اختیار سایرین قرار دهد.

برخلاف بانک های غذایی، یخچال و فریزر جامعه اسلامی هالیفاکس در دسترس همه قرار خواهد گرفت و در جایی قرار گرفته که هر کس بدون خجالت و شرم و بدون اینکه لازم باشد خودش را معرفی کند، از محتویات آن استفاده کند. مسلمانان هدف‌شان از راه اندازی این یخجال اجتماعی را جلوگیری از اسراف و هدررفتن مواد غذایی اضافی در منطقه معرفی کرده‌اند.

حسن ریاض، یکی از هماهنگ کنندگان پروژه گفت: یخچال و فریزر اجتماع هالیفاکس برای کمک به هر کسی است می خواهد غذا را سر سفره خود قرار دهد، که متاسفانه از زمان بحران کرونا تعداد نیازمندان زیادتر شده است اما بیش از آن، این فرصتی برای همه ما است که ماهیت خیرخواهانه خود را ابراز کنیم. مستقیما در زندگی همشهریان تفاوت ایجاد کنیم و باعث شویم که مردم در این شهر بیشتر احساس راحتی و همبستگی داشته باشند.

یخچال و فریزر هر نوع سبزیجات ، نان ، غذای سرد و گرم را در صورتی که تاریخ مصرف آن‌ها نگذشته باشد به طور یکسان می‌پذیرد. برای جلوگیری از هرگونه مشکلی در مورد بهداشت مواد غذایی، در این یخچال و فریزر گوشت ، ماهی یا تخم مرغ قرار نمی گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha