پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
نشست هماهنگی برگزاری مراسم‌های عزاداری محرم در اهواز

حوزه/ نشست هماهنگی برگزاری مراسم‌های عزاداری محرم در سالن جلسات استانداری خوزستان برگزار شد و در آن مطرح شد که امسال به خاطر شیوع ویروس کرونا هیچ راهی به جز مدیریت و کنترل نداریم و باید در برگزاری مراسم‌های عزاداری طوری عمل شود که بتوانیم از سرایت ویروس جلوگیری کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، نشست هماهنگی برگزاری مراسم‌های عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) در مساجد، حسینیه‌ها و هیئت‌های مذهبی خوزستان، دیشب در سالن جلسات استانداری خوزستان برگزار شد.

در این جلسه «شریعتی، استاندار خوزستان»، «حجت‌الاسلام نبی زاده، مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان»، «حجت‌الاسلام فرد آقایی، معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی»، «حجت‌الاسلام پشم فروش، مدیر تبلیغات اسلامی اهواز» و مدیران متولی برگزاری مراسمات عزاداری همچون «آموزش‌وپرورش»، «اداره بهداشت»، «شورای هیئات»، «کانون مداحان»، «شهرداری»، «صداوسیما»، «نیروی انتظامی» و «هلال‌احمر» حضور داشتند.

بر اساس این گزارش، غلامرضا شریعتی، در بخشی از این جلسه، اظهارداشت: اعتقاد بنده و تأکید علمای دین بر حفظ سنتی بودن مراسم عزاداری امام حسین (ع) است که باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شوند.

وی تصریح کرد: امسال به خاطر شیوع ویروس کرونا هیچ راهی به جز مدیریت و کنترل نداریم و باید در برگزاری مراسم‌های عزاداری طوری عمل شود که بتوانیم از سرایت ویروس جلوگیری کنیم.

همچنین حجت‌الاسلام نبی زاده، مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان، با تأکید بر اینکه همه تلاشمان بر این است که مراسمات عزاداری با دقت لازم و در حفظ اصول کامل بهداشتی برگزار شوند، گفت: هم‌اکنون در حال گزینش هیئات مذهبی و برگزاری جلسات توجیهی برای آنان هستیم.

لازم به ذکر است در این جلسه بر اجرای مراسمات عزاداری امام حسین(ع) تأکید و مطرح شد که عدم برگزاری آنها تبعات و عوارض اجتماعی بر جامعه خواهد گذاشت و ممکن است با چیز دیگری جبران نشود.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha