یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
کد خبر: 914988
۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۱
نوروزی

حوزه/ معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه قزوین گفت: ائمه معصومین (ع) چراغ هدایتند و امام حسین (ع) کشتی نجات است.

حجت الاسلام رضا نوروزی در مراسم سیاهپوشان آستان مقدس امام زاده حسین (ع) در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام سوگواری ماه محرم، گفت: امام حسین (ع) جایگاه ویژه و منزلت خاص اخروی نزد خداوند دارد و در دنیا دارای مقام و مرتبه ممتازی است و گستردگی عزاداری این امام معصوم(ع) برای اهل زمین و اهل آسمان از نمونههای بارز این امتیاز ویژه است.

وی افزود: در مصیبت امام حسین (ع) فرشتگان آسمان اشک ریختند و فضیلت زیارت حضرت مانندی ندارد و در روایتی آمده است فضیلت یک سلام در کربلا معادل ۲۰ حج مقبول است.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه قزوین تصریح کرد: با وجود چراغ هدایت هیچ تاریکی و ظلمتی در عالم باقی نمی‌ماند و همراه شدن با امام حسین (ع) یعنی خارج شدن از ضلالت و تاریکی‌ها و قدم‌گذاشتن در مسیر هدایت و نور و چراغ هدایت و کشتی نجات‌بودن سیدالشهدا(ع) درواقع اساس هدایت است که مانندی ندارد

وی ادامه داد: وسعت و دایره هدف از قیام امام حسین(ع) هدایت برای تمام بشریت است و هدایت‌گری و نجات بشریت از ضلالت از اهداف اصلی قیام سیدالشهدا(ع) است.

حجت الاسلام نوروزی به شیوع بیماری کرونا و برگزاری متفاوت مجالس عزاداری سیدالشهدا (ع) در محرم و صفر امسال اشاره و عنوان کرد:متأسفانه با شیوع کرونا برگزاری مجالس عزاداری حال و هوای متفاوتی نسبت به سال های گذشته دارد که امیدواریم با ریشه کن شدن این بیماری دوباره فعالیت های گذشته استمرار یابد.

در این مراسم پرچم آستان مقدس امام زاده حسین (ع) تعویض  شد.

آقای حسین صلح جو، مدیر آستان مقدس چهار انبیاء در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه قزوین ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام عزاداری سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع)، گفت: سال هاست که قبل از فرا رسیدن ماه محرم مراسم سیاهپوشان در آستان مقدس چهار انبیاء با حضور مردم برگزار می شود ولی امسال به دلیل رعایت نمودن مسایل بهداشتی ستاد مبارزه با کرونا این امکان نبود که میزبان مردمان ولایتمدار استان قزوین باشیم.

مدیر آستان مقدس چهار انبیاء افزود: دشمنان امسال در تلاشند که مسئله محرم و بیماری کرونا را دستاویز اهداف شیطانی خود قرار دهند ولی باز هم نقشه های شوم آنان به سنگ خواهند خورد.  

صلح جو بیان کرد: تمامی هیئت های مذهبی و مردم همچنان که ارادت خودشان را نسبت به سالار شهیدان نشان می دهند به فکر سلامت مردم نیز خواهد بود.  

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha