دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 20, 2024
تصاویر/ عزاداری روز عاشورا در مدرسه علمیه الزهرا (س) ارومیه

حوزه/ حجت الاسلام میرزاجانی با بیان این که همه انسان‌ها طعم مرگ را خواهند چشید، گفت: روز قیامت انسان نمی‌تواند چیزی را کتمان کند و اعضا و جوارح علیه او شهادت خواهند داد و تقوا در چنین لحظه‌هایی می‌تواند به کمک انسان بیاید و او را نجات دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام مهدی میرزاجانی روز یکشنبه در مراسم عزاداری عاشورای حسینی در مدرسه علمیه الزهرا (س) ارومیه برگزار شد، با بیان این‌که مرگ برای همه حتمی و مقدر است، اظهار داشت: غفلت از یاد مرگ، خدا، دین و تقوا را از یاد انسان می‌برد و زندگی را دچار آفت و عصیان می‌سازد. در توصیه‌های دینی، بر یاد مرگ تاکید فراوان شده است و عبرت گرفتن از قبرستان، انسان را آماده رفتن می‌کند و جاذبه‌های دنیا و وابستگی به آن را کمتر می‌کند.

وی با بیان این که همه انسان‌ها طعم مرگ را خواهند چشید، افزود: روز قیامت انسان نمی‌تواند چیزی را کتمان کند و اعضا و جوارح علیه او شهادت خواهند داد و تقوا در چنین لحظه‌هایی می‌تواند به کمک انسان بیاید و او را نجات دهد.

استاد حوزه با اشاره به حدیثی از امام حسین (ع) درباره یاد مرگ، ادامه داد: سیدالشهداء علیه السلام می‌فرماید: بندگان خدا از پروردگار خود بترسید و از دنیا برحذر باشید که اگر بنا بود دنیا برای کسی باقی بماند و یا یک فرد برای همیشه در دنیا بماند، پیامبران برای بقاء سزاوارتر و جلب خشنودی آنان بهتر و چنین حکمی خوش آیندتر بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha