سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 21, 2024
افتتاح مرکز تخصصی امام حسین

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان فارس گفت: برای اینکه توسعه مراکز تخصصی هدفمند باشد و بر اساس نیازهای استان صورت گیرد بنا شد با محوریت شورای حوزه استان، شورای سیاست‌گذاری مراکز تخصصی حوزه علمیه فارس تشکیل شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد استوار میمندی عصر امروز در آیین افتتاح سال تحصیلی جدید مرکز تخصصی امام حسین(ع) با اشاره به اینکه اقتضائات دیروز با اقتضائات امروز متفاوت است، اظهار داشت: تخصصی شدن علوم حوزوی ضرورتی اجتناب ناپذیر است که از زمان گذشته عالمانی مانند مرحوم شیخ عبدالکریم حائری یزدی و بعدها نیز شهید مطهری به آن پرداختند.

وی با تصریح اینکه امروز باید مسئله استعدادیابی طلاب و  هدایت تحصیلی آنها را جدی گرفت، اضافه کرد: برای عملی شدن طرح‌ها باید زحمات بسیاری کشید و به تدریج موانع رسیدن به تحول را مرتفع کرد.

مدیر حوزه علمیه استان فارس عنوان کرد: اینکه مدیران مدارس و مراکز خود اهل ایده باشند و از تحول فرار نکنند و تحول‌آفرین باشند یک گام روبه‌جلو است، اما همان مدیری که تحول‌خواه است اگر می‌خواهد به مقام عمل برسد هزار و یک‌ گره پیش رو دارد که مرحله به مرحله باید آنها را باز کند.

وی با تأکید بر اینکه موضوع تخصص‌های حوزوی یکی از مواردی است که مورد توجه است، خاطرنشان کرد: این موضوع در فضای کنونی جامعه نیاز است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین استوار، یکی از نیازهای حوزه را مسئله هدایت تحصیلی دانست و گفت: یکی از برنامه‌هایی که درصدد اجرای آن در حوزه استان فارس هستیم، استعدادیابی و سطح‌بندی طلاب است.

مدیر حوزه علمیه استان فارس در خصوص مشاوره هم افزود: باید در مطالب و توصیه هایی که در مراکز مشاوره به افراد می‌شود، دقت کرد، چراکه مشاوره های مبتنی بر علوم غربی در برخی موارد توصیه های غیر شرعی می کند و جامعه ما را با آسیب مواجه می‌کند.

وی بیان کرد: برای اینکه توسعه مراکز تخصصی هدفمند باشد و بر اساس نیازهای استان صورت گیرد بنا شد با محوریت شورای حوزه استان، شورای سیاست‌گذاری مراکز تخصصی حوزه علمیه فارس تشکیل شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha