یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
فرهنگسرا گلستان

حوزه / «‌خورشید بر نیزه » روایتی از سفرنامه اُسرا از کربلا تا شام در قالب پادکست و فتوکلیپ به همت کتابخانه شقایق تولید و در فضای مجازی بازنشر شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، «خورشید بر نیزه » روایتی بر سفراُسرای کربلا به همراه سرهای بریده شهدا و امام حسین (ع) نشان از خفقان ، ظلم ، استبداد در آن روزگاران وحشت را دارد که در ششمین قسمت روایتی است بر ورود اسرا به مسجد جامع دمشق . ابتدا پیرمردی رو به اُسرا می گوید: خدا را شکر سپاه امیرمومنان بر شما چیره شد. امام سجاد(ع) به آن مرد می فرماید: آیا قرآن خوانده ای ؟ پیرمرد می گوید: بله. آن وقت امام چند آیه از قرآن برایش می خواند با مفاهیم بگو من هیچ پاداشی برای رسالتم از شما دریافت نمی کنم جز دوستی اهل بیت و نزدیکانم و آن خویشان و نزدیکان پیامبر (ص) ما ییم، بدانید هرغنیمتی که به دست می آورید باید در راه خدا، یتیمان و ذالقرباء دهید و ذالقرباء ماییم  و بدان که خداوند فقط می خواهد پلیدی و گناه از اهل بیت پاک شود.

ششمین بخش از خورشید بر نیزه از طریق نشانی https://aparat.com/v/aY۴mu  برای بازید علاقه مندان امکان پذیراست .

این محصول فرهنگی با گردآوری از کتاب راس الحسین (ع) اثر حسین عبدالامیر النصراوی با نام سفرنامه کاروان اُسرا از کربلا تا شام ترجمه سید علی مرتضوی با هدف آشنایی نسل جوان با اهل بیت(ع)، رشادت، ایستادگی و فلسفه عاشورا و محرم در ۱۰ قسمت برنامه ریزی تهیه و تولید شد. ۵ قسمت آن با عناوین آغاز سفراُسرابه همراه سرهای مبارک شهدا از کربلا به کوفه، روایت مسلم ابن جصاص از ورود کاروان اُسرا به کوفه، روایت حضور کاروان اسرا در مجلس ابن زیاد، روایت سلیمان بن مهران اعمش و راهب مسیحی ، روایت سهل ابن سعد ازورود کاروان اسرا به شام از ابتدای محرم در فضای مجازی منتشرشد همچنین علاقه مندان از طریق دسترسی به نشانی های https://aparat.com/v/۰۴t۶s -https://aparat.com/v/c۳۰Rw-  https://aparat.com/v/۴yxj۶   

  https://aparat.com/v/TGnYH - https://aparat.com/v/pakiE می توانند از پنج قسمت خورشید برنیزه بازدید داشته باشند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha