پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
بیانیه

حوزه/ سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون سپاه عاشورا استان آذربایجان شرقی، از بیانیه ائمه جمعه شمالغرب کشور  درباره مناقشه قره باغ حمایت کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از تبریز، سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون سپاه عاشورا استان آذربایجان شرقی در حمایت از بیانیه مشترک ائمه جمعه شمالغرب کشور درباره بحران قره باغ ، بیانیه ای صادر کرد.

در این بیانیه می خوانیم:

«فلو ان امرا مسلما مات من بعد هذا اسفا ما کان به ملوما» (خطبه ۲۷ نهج البلاغه) 

بسم الله الرحمن الرحیم 

بر اساس قوانین و حقوق بین الملل، منطقه قره باغ متعلق به کشور آذربایجان و پاره تن اسلام است و از این سرزمین جدا ناپذیر است.

حوزه های علمیه، بزرگان، اساتید و طلاب آن بر اساس معارف و احکام نورانی اسلام خود را موظف به حمایت از ملت رشید آذربایجان می دانند و تا کنون نیز همواره در کنار مردم آذربایجان بوده و خواهند بود و بر تمامیت ارضی کشور آذربایجان تاکید می کنند و اجازه نخواهند داد که دست استکبار جهانی و صهیونیسم بین الملل بین دو ملت ایران و آذربایجان تفرقه و جدایی ایجاد کند.

با توجه به حجم جنگ روانی دشمن نسبت به مناقشه قره باغ و متهم نمودن نظام مقدس جمهوری اسلامی به خیانت و ترانزیت سلاح و مهمات برای ارمنستان جهت به کار گیری در جنگ قره باغ علیه مردم مسلمان و شیعه آذربایجان، توسط رسانه های فتنه افروز، موضع گیری قابل تقدیر و به موقع نمایندگان ولی فقیه در شمال غرب کشور که طی بیانیه مشترک و مهمی توطئه  فتنه انگیز  قومیت گرایی را در مناطق آذری زبان کشور اسلامی ایران خنثی و نقشه های دشمنان اسلام و انقلاب را نقش بر آب نمودند را کاملا بجا و مصداق بارز آتش به اختیار می دانیم، لذا خواستار برخورد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با برخی مطبوعات جریان اصلاحات که ضمن جوسازی و دامن زدن به قومیت گرایی، پا را فرا تر گذاشته و با گستاخی تمام نسبت به این بزرگواران بی حرمتی کرده اند. لذا سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون استان آذربایجان شرقی ضمن حمایت از بیانیه مشترک ائمه جمعه محترم شمال غرب کشور، خواستار برخورد با رسانه ها و جریان های فتنه افروز داخلی می باشیم. 

و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • طهماسیان GB ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
    1 0
    به عنوان یک ایرانی ارمنی، اتفاقاتی که در ایران افتاد و موضع گیری هایی که مردم عزیز اذربایجان و دولت ایران و متاسفانه تعدادی از روحانیون گرفتند برای ما ارامنه تاسف اور بود. اگر در مساله جنگ جدید کمی و فقط کمی بصیر باشیم، خواهیم دید هدف از این جنگ چیز دیگری است. ایتم هایی که باید دولت و حمومت و عقلای نظام به آن توجه داشته باشند و البته مردم بصیر ایران که نشان داده اند در همه مقاطع از مسئولاننشان جلوترند: 1- سالهاست اسراییل در آذربایجان در حال فعالیت است و آخرین سیستم های تهاجمی و جاسوسی را در این کشور قرار داده است. چرا؟ جواب: آذربایجان تنها همسایه ایران است که با دیگر همسایه ایران دارای اختلاف است و نکته مهمتر این که در این منطقه طبل تجزیه طلبی 100 سال است که کوبیده میشود. 2- تست تجهیزات نظای اسراییل در یک اقلیمی مانند اقلیم شمال غربی کشور ایران: قره باغ دارای اقلیم بسیار مشابهی با بخش های مختلف شمال غرب ایران است. 3- قراردادن ایران در شرایطی که اگر جنگی بین دو کشور اتفاق افتد، نتواند موضع گیری شفافی کند. اما نکاتی در رابطه با جنگ فعلی: 1- اتحاد چند جانبه ای که دو کشور سوریه و عراق رو 8 سل درگیر جنگ کرد و میلیون های نفر اواره و کشته شدند، اتحاد اسراییل، تکفیری، ترکیه. (تو خود بخوان حدیث ....) 2- وارد کردن نیروهای القاعده و طالبان و ترکمن 3- لجستیک نیروهای اوکراینی مخالف با روسیه 4- حمایت بلاروس و گرجستان 5- بیان مغرضانه اخبار جنگ توسط شبکه های معاند مانند بی بی سی فارسی، ایران اینترنشنال و شبکه تماما بهایی من و تو، به گونه ای که آذری های ایران را تحریک به خشونت کنند. طبق گفته مقامات ارمنستان، فرمادهان اسراییلی به طور مستقیم هدایت پهپاد هایی را به عهده دارند که به طور هدفمند، کلیساها، خانه های، مدارس و مناطق غیرنظامی را هدف قرار میدهند. آیا عقلای نظام نمیخواهند کمی و فقط کمی به فکر فرو بروند. یا باید علاوه بر تمام مشکلات اقتصادی که امروز دامن گیر ملت مظلوم ایران را گرفته، از شمال غرب کشور گسیل نیرهای تکفیری و کشتار مردم شیعه اذربایجان را به دست تکفیری ها داشته باشیم. متاسفانه با موضع گیری چند نفر از خبرگان رهبری و همچنین خبر دیدار کنسول ترکیه در تبریز با یکی از همین نمایندگان ، نگرانی هایی را ایجاد میکند که ایران را در دام پروژه خاورمینه نو می اندازد. آیا پروژه بی سرز