یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
قاسمی نیا

حوزه/ معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم گفت: اجرای طرح آموزشی سوادآموزی به شیوه فردبه فرد؛ گامی به سوی جامعه ای با سواد می باشد.

حجت الاسلام محمدرضا قاسمی نیا در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، اظهارکرد: در زمان شیوع ویروس کرونا با تهیه و اجرای بسته های آموزشی از تعطیلی جریان سوادآموزی جلوگیری می شود و باسوادان با تعهد و ایفای مسئولیت اجتماعی و دینی و اخلاقی  دین خود را به هم نوعان وفا می کنند و در برابر آموزش به محرومین از سواد؛ پاداش و اجرمعنوی دریافت می کنند.

وی افزود: در این طرح؛ یک نفرآموزش دهنده به فردبی سواد؛ آموزش خواندن و نوشتن و روخوانی قرآن کریم وچهارعمل اصلی  را به سوادآموز آموزش می دهد.

حجت الاسلام قاسمی نیاز بیان کرد: شیوه آموزش سوادآموزی درقالب فرد به فرد در موقعیت ها و مکان ها و مواردی که امکان تشکیل کلاس با تعداد چند نفرممکن نیست، اجرامی گردد و فرصت مغتنمی برای سواد آموز و آموزش دهنده فراهم است.

وی گفت: این طرح در زمان وشرایط فعلی که ویروس کرونا شایع است ازبهترین طرح های سوادآموزی می باشد که می تواند دررعایت فاصله گذاری فیزیکی نقشی موثرداشته باشد ولازم است افراد با سواد خانواده و دستگاه های دولتی برای شناسایی و آموزش بی سوادان  احساس مسئولیت و تعهد اجتماعی خود را نشان دهند و حق بی سوادان را برای یاد دادن و یاد گرفتن ادا کنند.

این فعال اجتماعی ادامه داد: آموزش دهندگان واجد شرایط فعال درسامانه سوادآموزی؛ فرهنگیان؛ کارمندان دولت؛ دهیاران؛ بهورزان و کتاب داران از جمله افرادی هستند که می توانند در آموزش به فرد بی سواد دراجرای این طرح مشارکت و همکاری کنند.

وی اظهارداشت: آموزش دهندگان می توانند به جای آموزش کلاسی؛ از این شیوه درتدریس؛ فعالیت نمایند و معلمین و کارکنان آموزش و پرورش و کارمندان دولتی که قصدهمکاری داشته ولی  مشکل جذب  سوادآموزدارند مشارکت درشیوه فرد به فرد روشی مناسب است.

حجت الاسلام قاسمی نیا اضافه کرد: کتاب های اول ودوم دوره سوادآموزی به میزان ۴۰۰ساعت آموزش برابربا پایان سوم ابتدایی منبع آموزشی این روش می باشد و برنامه آموزشی ودرسی روزانه وهفتگی براساس پیشرفت تحصیلی سوادآموز؛ با توافق و نظرآموزش دهنده تعیین می شود.

معاون سواد آموزی استان قم ادامه داد: سرانه حق الزحمه تدریس به شیوه آموزش فرد به فرد درسال جاری  مبلغ ۹۲۵هزارتومان تعیین شده است و پس از موفقیت و قبولی سوادآموز؛ با تایید این معاونت به آموزش دهنده پرداخت می شود.

وی بیان داشت: آموزش دهندگان و افراد متقاضی مشارک دراجرای این طرح برای اعلام آمادگی و ثبت نام می توانند به کارشناسی نهضت سوادآموزی ادارات آموزش وپرورش نواحی و مناطق استان مراجعه ویا تماس داشته باشند.

حجت الاسلام قاسمی نیا افزود: با توجه به انعطاف دربرنامه ها و طرح های سوادآموزی بزرگسالان؛ تعیین مکان وزمان آموزشی باتوافق آموزش دهنده و سوادآموزمی باشد.

وی گفت: مخاطبان این طرح بی سوادان گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال هستندکه باید توسط آموز ش دهنده  بعد از شناسایی با مراجعه به ادارات آموزش وپرورش، در سامانه سوادآموزی  تایید و ثبت شوند.

انتهای پیام  ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • فرشته IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۱
    1 0
    ای کاش کسی به فکر ما نهضتی های فرد به فرد بودند . به خدا سخته ما اینقد زحمت میکشیم . از همه مسولین خواهش میکنم فکری به حال ما نهضتی های فرد به فرد کنن
  • عظیم نوحانی IR ۰۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۰
    0 0
    گرفتن کلاس در نهضت سواداموزی جمهوری اسلامی بیسواد در جامعه نباشد