چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ |۱۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 22, 2024
سید محمد مهدی موسوی مهر دانشکده دین و رسانه

رئیس دانشکده دین و رسانه تصریح کرد: اقتضائات دنیای نوین به خصوص با توجه به تحولات شتابان در عرصه فضای مجازی، اهمیت برخورداری از مهارت رسانه ای را مضاعف کرده است.

دکتر سید محمد مهدی موسوی مهر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با بیان این که در دنیایی زندگی می کنیم که با شتاب زیادی شاهد پیشرفت در عرصه های مادی به خصوص ابعاد تکنولوژیکی هستیم، اظهار داشت: در این روزگار طبعاً کسی که جوینده و طالب علم است باید به دنبال یافته های جدید در زندگی بشری باشد و از این حیث لازم است که برای نقش آفرینی در مسیر تولید علم، اقتضائات زمانه ی پرشتاب فعلی را بشناسیم.

وی افزود: امروزه به خصوص با وجود فضای مجازی و وضعیتی که اینترنت در سراسر جهان رقم زده، ما باید بدانیم که تحولات شتابان فضای مجازی، ارتباطات خاص فرهنگی را با خود به همراه داشته که نمی توان از تأثیرات و تأثرات آن غافل بود.

عضو هیئت علمی دانشگاه صدا و سیما همچنین گفت: طبعاً در این راستا نیاز به آموزش های خاصی وجود دارد که بتواند ما را در مسیر اهداف و رسالت های خود به خصوص با عنایت به ظرفیت عظیم فضای مجازی، موفق بدارد.

وی بیان داشت: در روزگار کنونی، بیش از پیش بر اهمیت و ضریب نفوذ رسانه به ویژه رسانه های مرتبط با فضای مجازی افزوده شده و همین مساله می طلبد که اساتید و دانشجویان ما مهارت های رسانه ای لازم در این وضعیت را آموخته و آنها را بکار گیرند.

موسوی مهر خاطرنشان کرد: امروزه دنیا به شدت در حال رسانه ای شدن است و اقتصاد و فرهنگ و آموزش و بسیاری امور دیگر، تحت تأثیر رسانه قرار گرفته است، کما این که در سال جاری که همه دنیا درگیر با شیوع ویروس کرونا بوده و همچنان است، اهمیت آموزش مجازی و حتی فعالیت های اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی در بستر فضای مجازی بیشتر از قبل شده است.

وی گفت: در چنین دنیایی ما چه بخواهیم یا نخواهیم باید به سمت و سویی برویم که اول از همه رسانه را بشناسیم و آفت ها و محاسن آن را بدانیم و به خصوص این که بکوشیم تهدیدات آن را به فرصت تبدیل کنیم.

رئیس دانشکده دین و رسانه همچنین بیان داشت: به خصوص لازم است که مسایل و موضوعات مرتبط با حوزه سبک زندگی اسلامی را به درستی بشناسیم تا در نهایت بتوانیم آن چه برای یک جامعه دینی مدنظر است را با تکیه بر ظرفیت عظیم رسانه دنبال کنیم و البته در نظام آموزشی به گونه ای عمل کنیم که خروجی آن بیش از پیش به اهداف و چشم انداز مورد نظر، نزدیک باشد.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha