شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران

حوزه/ معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران گلستان گفت: وجود تفاوت های روشی مؤلفان و مدرّسان در نظام آموزشی این ضرورت را ایجاب می کند تا متون تحصیلی همگام با تخصصی سازی، بر اساس نیاز جامعه مخاطب خود قرار دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، خانم صدیقه بهرامی در آیین گرامیداشت هفته پژوهش که در بستر live.whc.ir که از سوی معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران کشور برگزار شد، به عنوان "دبیر کانون کمیسیون فراگیرسازی نقش آفرینی طلاب و اساتید در تالیف و تدوین متون با نگاه به جنبش علمی"  گفت: با حضور در محتوای آموزشی با تأثیر بر رشد و انحطاط فکر و روان یادگیرندگان به منزله اصلی ترین ابزار آموزشی؛ باید اصول و معیارهای خاصی تألیف، تدوین و تفهیم شود.

معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران گلستان اضافه کرد: وجود تفاوت های روشی مؤلفان و مدرسان در نظام آموزشی این ضرورت را ایجاب می کند تا متون تحصیلی همگام با تخصصی سازی، بر اساس نیاز جامعه مخاطب خود معیارهایی از جمله جنسیت، پایه و سطوح تحصیلی را در تدوین آموزه ها مطابق با اصول تعلیم و تربیت اسلامی مورد نظر قرار دهد.

بهرامی خاطرنشان کرد: مقام رهبری در دیدار جمعی از استادان دانشگاهی فرمودند: «علوم انسانی وقتی صحیح، مفید و تربیت کننده صحیح انسان خواهد بود و به جامعه نفع خواهد رساند که بر اساس تفکر الهی و جهان بینی الهی باشد».

وی ابراز کرد: بحمدالله حوزه های علمیه از نعمت جهان بینی الهی به نحو احسن برخوردار هستند و باز هم با تأکید بر فرمایش رهبر معظم انقلاب، در حوزه های علمیه فقط لازم است این آموزه های الهی درست و منطقی در کنار هم چینش شود تا از اتلاف وقت طلبه جلوگیری کند.

استاد حوزه ادامه داد: با توجه به آیات قرآن و ضرورت و رسالت طلبگی در جهاد فی سبیل الله، بر ما لازم است تا با استفاده از این منبع لایزال الهی گواه بر مردم و جامعه باشیم.

بهرامی در ادامه با برشمردن فرصت ها، آسیب ها و راهکارها پیش رویِ این کمیسیون، تشکیل شورای نخبگانی از طلاب خواهر مولف و نویسنده همراه با برترین های دوره های تدوینگری، کادرسازی اداره کل تدوین با بهره گیری از طلاب خواهر و دوره دیده، متخصص و تکنیکی کردن طلاب استعداد برتر برای تالیف و تدوین متون و غیره را به عنوان راهکار معرفی و بر ضرورت گذر از توصیه ها به سمت مصوبات متقن و شفاف در زمینه تالیف و تدوین متون درسی توسط طلاب خواهر تاکید کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha