یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ |۲۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 2, 2024
تصاویر/ نشست خبری استاندار قم بمناسبت هفته دولت

حوزه/استاندار قم در بازدید از پروژه بیمارستان تخصصی نور بر ضرورت پیگیری و رفع موانع پیشرفت احداث این بیمارستان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه   بهرام سرمست استاندار قم در جلسه کار گروه پیگیری پروژه های بیمارستانی استان که با موضوع پروژه بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی نور در سالن جلسات این بیمارستان در حال احداث برگزار شد، با اشاره به اهمیت توسعه زیر ساخت های درمانی در استان، اظهار کرد: استفاده از ظرفیت خیرین حوزه سلامت در این عرصه نقشی بسزایی دارد.

استاندار قم با اشاره به شیوع بیماری کرونا و تهدید جهانی آن، اضافه کرد: طی عارضه یابی صورت گرفته از استان در حوزه بهداشت و درمان، در کنار نقایص و کمبود هایی که برای مبارزه با شیوع این ویروس در استان وجود داشت و لازمه برطرف کردن آنها کاملا ضروری است، تکیه بر توان بالقوه خیرین و توانمندسازی خیرین سلامت استان در توسعه زیر ساخت های درمانی از اولویت های اساسی در این برهه بود.

سرمست با بیان همکاری و تعامل بخش های اجرایی، خصوصی و مردم در حرکت به سوی کنترل مطلوب شیوع کرونا در موج های مختلف آن در استان، افزود: کسب حمایت دولت در تکمیل و تجهیز بیمارستان امیر المومنین (ع) و تصویب تسهیلات بالغ بر ۱۵۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل بیمارستان مادر از جمله اقدامات مدیریت استان در دوران کرونا بود.

وی با تاکید بر اهمیت احداث بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی نور بعنوان یکی از پروژه های مهم خیرین در استان، ادامه داد: این پروژه که از سوی حضرت آیت الله العظمی سیستانی و با مدیریت و نمایندگی حضرت حجت الاسلام شهرستانی در قم در حال اجراست یکی از ده ها مورد اقدامات خیریه ایشان در حوزه های مختلف فرهنگی، علمی، تخصصی و درمانی است که جای تقدیر بسیار دارد.

استاندار قم برخی مشکلات در اجرای این پروژه و لزوم پیگیری و رسیدگی به این مشکلات را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: طی بازدید بعمل آمده از این بیمارستان در حال احداث، پیشرفت بسیار خوب آن محسوس است و کیفیت اجرا نیز بطور مشخص در حد استاندارد های لازم است.

سرمست به ظرفیت بستری و فازهای توسعه این بیمارستان اشاره کرد و گفت: قم به لحاظ موقعیت ویژه  گردشگری در کشور و جایگاه ممتازی که در بین شیعیان کشور های همسایه و مسلمانان جهان دارد، می تواند بعنوان قطب گردشگری سلامت در سطح کشور مطرح شود، که بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی نور یکی از این قطب های گردشگری در قم است.

وی برخی مشکلات این پروژه در مراحل اجرا و طراحی را مورد توجه قرار داد و ابراز داشت: مقرر شد مسئولان حاضر در این جلسه نسبت به پیگیری جهت رفع موانع احداث این بیمارستان از جمله راه دسترسی، فاضلاب و روان آب ها را در کارگروه بهداشت و درمان اقدام و گزارش مراحل رفع این موارد به استاندار ارائه شود   

نماینده عالی دولت در استان در خاتمه با قدر دانی از همه خیرین  و بخش های خصوصی در اجرای پروژه های بیمارستانی و عام المنفعه، بویژه پروژه بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی نور حضرت آِیت الله العظمی سیستانی، خاطر نشان کرد: حمایت از خیرین در حوزه سلامت از سوی مدیریت استان، یکی از تکالیف مهم دستگاه ها استان است.

انتهای پیام  ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha