پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
سید ابوالفضل کاظمی

حوزه/ مسئول حوزه مدیریت حوزه علمیه خراسان با اشاره به استقبال گسترده برای ورود به این حوزه اظهار کرد: توجه به گسترش و بهسازی زیرساخت ها امکان پذیرش طلبه را افزایش می دهد که این مسئله به همکاری نهادها نیاز دارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام سید ابوالفضل کاظمی، در دیدار مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) خراسان رضوی با حجت الاسلام و المسلمین سید مصباح عاملی، مدیر حوزه علمیه خراسان با اشاره به ظرفیت این حوزه از تحول آفرینی بیش از پیش و نقش آفرینی آن به ویژه در پنج سال اخیر گفت و ابراز کرد: یکی از ویژگی های این حوزه نظر و نگاه مقام معظم رهبری به حوزه علمیه خراسان می باشد که در حکم انتصاب ایشان برای شورای عالی و مدیریت این حوزه مشهود است.

مسئول حوزه مدیریت حوزه علمیه خراسان از اهتمام جدی برای ترویج مکتب اهل بیت(ع) با توجه به گسترش زیرساختی و نرم‌افزاری لازم گفت و یادآور شد: باید نهادها، مراکز و اشخاص در این زمینه همکاری کنند تا در ظرفیت سازی هایی مانند بازسازی ساختمان مدارس علمیه اقدام شود.

وی با اشاره به استقبال گسترده برای ورود به حوزه علمیه خراسان اظهار کرد: توجه به گسترش و بهسازی زیرساخت ها امکان پذیرش طلبه را افزایش می دهد که این مسئله به همکاری نهادها نیاز دارد.

حجت الاسلام کاظمی به طرح مدارس پیش حوزوی در مقاطع تحصیلی آموزش و پرورش اشاره و خاطرنشان کرد: هم اکنون ۶۰ مدرسه در این طرح شکل گرفته که اقبال عمومی مردم نیز حاکی از رضایت مندی و نیاز به راه اندازی این گونه مدارس است.

مسئول دفتر موقوفات و امور حقوقی و حوزه علمیه خراسان در پایان به جذب موقوفات به ویژه در چهار سال گذشته برای این حوزه نیز اشاره و پیشنهاد کرد: ستاد اجرایی و این حوزه با همفکری و ایجاد کارگروه هایی در راستای سخت افزاری و نرم افزاری و تربیت طلاب علوم دینی تفاهم و اقدام کنند.

در این دیدار روح الله شوشتری، مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) خراسان رضوی با بیان اینکه این ستاد به موضوع محرومیت زدایی و معیشت محرومان توجه دارد، گفت: حوزه های علمیه با کسوت روحانیت و با توجه به اخلاق اسلامی خود می توانند در اجرای اهداف این ستاد یاری رسان باشند و فعالیت های انجام شده را برای عموم مردم بازگو کنند.

وی از هم افزایی و استفاده از ظرفیت ها برای همکاری بیشتر با حوزه علمیه خراسان آمادگی کرد.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha