چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ |۲۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 29, 2024
قاسم سلیمانی دشتکی استاندار خوزستان

حوزه/ سلیمانی دشتکی گفت: در برخی شهرها و مناطق به دلیل سرعت انتشار ویروس، باید به‌صورت لحظه‌ای تصمیم‌گیری شود که در این راستا مجوز اخذ تصمیمات محلی برای کنترل بیماری مورد نیاز است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، قاسم سلیمانی‌دشتکی، استاندار خوزستان، امروز در نشست ویدئوکنفرانس ستاد ملی مقابله با کرونا که با حضور رئیس‌جمهور برگزار شد، با اشاره به روند افزایشی بیماری در خوزستان، اظهارداشت: این روند از بهمن‌ماه آغاز شد و چند روز پیش هم شدت گرفته است.

وی افزود: علاوه بر مساله تردد این مسافران، مسأله فرهنگ حاکم در خصوص برگزاری مراسم عروسی و عزاداری‌ها در قبایل و عشایر خوزستان شدید بوده و مدیریت این مساله نیز سخت است؛ بنابراین تصمیم گرفته شد قبل از برگزاری هر مراسم، بزرگان دعوت و در خصوص عدم برگزاری مراسم تصمیم‌گیری شود.

استاندار خوزستان با بیان اینکه در شرایط قرمز، نارنجی و زرد باید دستورالعمل‌ها با قوت رعایت شود و تنها درصورتی‌که میزان ابتلا به صفر برسد، شرایط آبی یا سفید در نظر گرفته شود، گفت: فعلاً به مدت یک هفته تردد در مرزهای خوزستان ممنوع اعلام شده تا شرایط انجام تست سریع فراهم و اقامتگاه موقت برای استراحت چند ساعته این افراد تا زمان مشخص شدن نتایج تست، ایجاد شود.

وی افزود: گروه نظارت را قوی‌تر کرده‌ایم و مقرر شده است که  قرارگاه نظارت بر اجرای مصوبات به‌شدت با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط فعالیت کند. قرارگاه غربالگری محله به محله طرح شهید سلیمانی نیز با تقسیم‌کار دقیق و لزوم مشارکت همه دستگاه‌ها فعال‌تر شده است.

سلیمانی دشتکی، در پایان گفت: در برخی شهرها و مناطق به دلیل سرعت انتشار ویروس، باید به‌صورت لحظه‌ای تصمیم‌گیری شود که در این راستا مجوز اخذ تصمیمات محلی برای کنترل بیماری مورد نیاز است که امیدواریم این پیشنهاد در کمیته مربوطه بررسی و این مجوز صادر و اختیار تصمیم‌گیری به استان داده شود تا نیازی به مراوده و اخذ اجازه از مرکز نباشد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha