پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
موسایی

حوزه/ مشاور استاندار هرمزگان در امور هماهنگی روحانیت، ائمه جمعه و جماعات گفت: تفاهم نامه همکاری طلاب و روحانیون استان با دادگستری استان هرمزگان منعقد خواهد شد.

حجت الاسلام موسایی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از هرمزگان، از انعقاد تفاهم نامه جامع همکاری طلاب و روحانیون با دادگستری استان هرمزگان خبر داد و گفت: این تفاهم نامه با هدف هم افزایی و آگاهی بخشی و پیشگیری از جرم با استفاده از ظرفیت روحانیون و طلاب  در بخش های مختلف مانند شورای های حل اختلاف، مشاوره های تخصصی تدوین و پس از بررسی های نهایی منعقد و عملیاتی خواهد شد.

وی افزود:حوزه علمیه با توجه به ظرفیت و توانایی  خود می تواند درحوزه های تخصصی مانند مشاوره، استفاده از روحانیون در شورای حل اختلاف با نگاه دینی و تقویت فرهنگ عفو گذشت، اجرای برنامه های مختلف فرهنگی در راستای پیشگیری از جرم و ... همکاری مستمری با دادگستری داشته باشد.

مشاور استاندار هرمزگان در امور هماهنگی روحانیت، ائمه جمعه و جماعات خاطرنشان کرد: صحبت های اولیه با رئیس کل دادگستری استان انجام شده است و بعد از هماهنگی های لازم با حوزه علیمه و نهادهای حوزوی در آینده نزدیک سند همکاری تدوین و عملیاتی خواهد شد تا بتوانیم به عنوان یک بازوی اجرایی در کنار دادگستری استان باشیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha