چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ |۲۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 5, 2024
تصاویر/ دیدار نوروزی شورای معاونین حوزه با آیت الله اعرافی

حوزه/ ۱۶۰ نفر از تشکل ها و فعالان فرهنگی فارس طی نامه ای به آیت الله اعرافی از اقدامات مدیریت حوزه علمیه استان فارس تقدیر کردند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، ۱۶۰ نفر از تشکل ها و فعالان فرهنگی فارس طی نامه ای به آیت الله اعرافی، از اقدمات مدیریت حوزه‌ علمیه استان فارس تقدیر کردند.

در این نامه آمده است:

محضر مبارک حضرت آیت الله اعرافی
مدیر محترم حوزه‌های علمیه سراسر کشور

با سلام و تقدیم احترام
حوزه علمیه فارس از جهات گوناگون و به دلایل متنوع، در طول تاریخ همواره در مرکز توجه و اعتنای علاقه‌مندان به علوم دینی و مخاطبان و مشتاقان معارف اهل بیت عصمت و طهارت بوده است. قرار گرفتن فارس در یک موقعیت جغرافیایی منحصر به فرد و برخورداری از نیروی انسانی سرشار و کارآمد که به تعبیر رهبر حکیم انقلاب، بدین جهت فارس هماره در قله بوده است، با سابقه‌ای درخشان از ادبیات و عقلانیت جاری بر مراکز علوم دینی به همراه تربیت زاهدان و عارفان و اهل سلوک صاحب‌سبک و خوش‌نام و از همه مهم‌تر همجواری و میزبانی فرزندان خاندان رسالت و در رأس همه وجود نازنین امین ولایت حضرت میراحمدبن موسی الکاظم شاهچراغ علیه السلام که تا به آن حد مایه شکوه و عظمت است که توسط رهبری حکیم از این سامان با عنوان سومین حرم اهل بیت در ایران اسلامی از آن یاد می‌شود، همه و همه بر عظمت فارس در چشم مومنان و مشتاقان اضافه می‌کند. در این بین به دلایل مختلف، این حوزه علمیه باعظمت و خوش‌سابقه در دورانی از رکود و انفعال فرو رفت و زحمات بی‌دریغ و مستمر اهالی آن پژواک درخور و متناسبی نمی‌یافت.

حضور فاضل جوان، عاقل، متدین، انقلابی، مردمی، راسخ و بااخلاق حجت الاسلام و المسلمین محمد استوار میمندی در منصب مدیریت حوزه علمیه استان و نحوه تعامل و احترامی که این روحانی آگاه به زمان با علمای برجسته و در رأس همه آن‌ها نماینده محترم و مردمی ولی فقیه در استان، آیت الله دژکام حفظه الله، برقرار ساخت مجدداً این بارقه امید را در دل جوانان و خیل مشتاقان خاندان عصمت صلوات الله علیهم اجمعین روشن ساخت که می‌توان به دوران تجدید اعتلای فارس و تمهید آن درون روند ساخت تمدن نوین اسلامی مد نظر ولی فقیه امیدوار بود.

ما امضاکنندگان، بر خود فرض دانستیم از باب «لَئِن شَکَرتُم لَأَزیدَنَّکُم» ضمن شکر این نعمت الهی و طلب تکثیر امثالهم، از حضرتعالی نیز به سبب این انتخاب شایسته کمال قدردانی را به عمل آورده و یادآوری کنیم که نزد مردم باوفا و باصفای فارس هیچ محبت و لطفی بی‌پاسخ و بی‌محل نمی‌ماند و دعای خیر ما هرگاه که کنش شایسته و درخوری از این مدیر در صحنه و متعبد مشاهده یا نوشته درخوری از وی مطالعه می‌کنیم شامل حال همه موثرین و مویدین این انتصاب خواهد بود.

روح مطهر امام راحل و شهدا خاصه شهدای استان فارس شاد، عمر رهبری عزیز انقلاب مستدام و توفیقات جنابتان در خدمت به دستگاه علم و معرفت اهل بیت مستزاد.

از خداوند متعال نیز مسئلت داریم که بقیه عمر ما را در دوران ظهور حضرت صاحب الامر ارواح العالمین لتراب مقدمه الفداء قرار دهد و توفیق جانفشانی و علم‌ورزی در محضر نورانی ایشان را نصیب همه ما بفرماید.


والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمد IR ۰۶:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
    0 0
    دس بردارید از این کارا خدمت حاج آقا استوار شخصا رسیدم مردی بسیار شریف. باسواد و... می باشد این کارا نیاز نیس بسه