سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 21, 2024
روز معلم

حوزه/ دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کهگیلویه و بویراحمد گفت: سرنوشت هر جامعه و کلید بالندگی هر کشوری در دست معلمان و استادان آن سرزمین است.

به گزارش خبری گزاری «حوزه» از یاسوج، حجت الاسلام پیشقدم، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کهگیلویه و بویراحمد با گرامیداشت مقام معلم، آورده است: به نام آفریدگاری که قلم را آفرید و به انسان نوشتن آموخت و او را به کمک رسولان راستی و سفیران صداقت و مهربانی به زیور اندیشه آراست.
تعلیم و تربیت از موهبت های  الهی است و خداوند متعال این هبه را به مقرّبان درگاهش عنایت فرموده تا مسیر کمال را به ‌واسطه اشرف مخلوقاتش که نمونه بارز آن رسول مهربانی است، بیاموزد.

معلمی، شغل نیست؛ عشق است؛ هنر و ایثار و فداکاری است. دوازدهم اردیبهشت ماه ، روز بزرگداشت استاد وارسته، عالم عامل، آیت الله شهید مرتضی مطهری(ره)، آن "فرزند عزیز تربیت شده حوزه علمیه به استادی امام عظیم شأن انقلاب، پشتوانه محکم برای حوزه های علمیه و دانشگاه ها، و خدمتگزار سودمند برای ملت و کشور است.

او با بهره گیری از علوم اسلام ناب محمدی(ص) در تربیت نسلی شایسته برای نظام مقدس جمهوری اسلامی کوشید و برگ زرینی را با شهادتش در تاریخ جمهوری اسلامی ایران به نام روز معلم به یادگار گذاشت.

 ضمن گرامیداشت سالروز شهادت استاد مطهری(ره) و روز معلم، این روز بزرگ را به محضر معلم  اخلاق و پدر معنوی استان نماینده محترم ولی فقیه حجت الاسلام و المسلمین سید نصیر حسینی( حفظه الله) وتمامی فرهیختگان والا مقام و گمنامان نام آشنای عرصه ی علم و ادب معلمان عزیز که عمر پربرکت خویش را خالصانه وقف خدمتگزاری به نظام آموزشی جمهوری اسلامی ایران نموده‌اند تبریک و تهنیت عرض نماییم، و با کمک آموزش دیدگان مکتبشان در این شبهای عزیز همانند پیغام آور رسالت حضرت محمد (صلی الله علیه واله)که در توصیف معلمان عزیز فرمودند «اللّهُمَّ اغْفِر لِلمُعَلِّمینَ و أطِل أعمارَهُم و بارِک لَهُم فی کَسبِهِم.»خدایا ! آموزگاران را بیامرز؛ عمرشان را دراز و کسبشان را  برکت ده.

دست به دعا می شویم و این چنین در حق این عزیزان از خداوند متعال در این ماه مبارک،خیر وبرکت، وعافیت و عاقبت به خیری مسئلت می نماییم.

در پایان یادآور می شوم،که سرنوشت هر جامعه و کلید بالندگی هر کشور، در دست معلمان و استادان آن سرزمین است که مصداق واقعی بزرگداشت آنان، اکرام عملی آنهاست.
 

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha