یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
شهید مطهری از نگاه رهبر معظم انقلاب

حوزه/ «نورانیت فکری» و «عمق دانش» و «طهارت روح» مطهری، سبب ساز جریان اندیشمندی شد که به شکوفایی و آزاد اندیشی جان های تشنه انجامید.

به گزارش خبرگزاری حوزه، نور حکمت استاد مطهری، همچون صاعقه ای ناگهانی، خرمن جهان بینی دشمنان اسلام و انقلاب را به آتش کشاند و داعیه داران مکاتب غرب زده، همچون عقرب های گرفتار در آتش، به نیش زهر آلود دشمنی خویش، از پای در آمدند. آن کس که تفاوت نور و ظلمت را می شناسد، می داند که در آن خفقان و انجماد فکری و فرهنگی آغازین انقلاب که نسل جوان، میان هزاران حزب و فرقه سرگردان بود، «نورانیت فکری» و «عمق دانش» و «طهارت روح» مطهری، سبب ساز جریان اندیشمندی شد که به شکوفایی و آزاد اندیشی جان های تشنه انجامید.

اینک در آستانه چهل و دومین سالگرد شهادت  آن شیفته خاندان «وحی و نبوت» و مظهر «جاذبه و دافعه علی» علیه السلام که با ایام شهادت امام عارفان ولیالی پرخیر و برکت قدرمصادف شده است، شهید مطهری را از نگاه رهبر معظم انقلاب بیشتر و بهتر می شناسیم.

آنچه در پی می آید گزیده ای از بیانات رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله العظمی خامنه ای پیرامون ابعاد شخصیتی حاصل عمر امام خمینی ره است.  

*مقام معظم رهبری دام ظله  العالی:

*به نظر من، مرحوم مطهری قوّی ترین ایدئولوگ ما بود.

*من خودم را شاگرد آقای مطهری می دانم. *

*هم عارف بود و هم اهل تهجد و اهل ذکر و یاد و گریه و دعا

*من به حال آقای مطهری غبطه می خورم. *

*این لطفی که خداوند در حق ایشان کرد؛ واقعا چیز عجیبی است.

*جامعه‌ی ما و انقلاب ما بر اساس همان پایه‌هایی بنا شده که در معرفی شهید مطهری از اسلام دیده می‌شود و فهمیده می‌شد.

*امروز آنی که پاسخ به سؤالات ماها را می‌دهد کتابهای شهید مطهری است

*آثار آن بزرگوار، مثل یاد او زنده است. کتابهای شهید مطهری، قابل مردن و قابل تمام شدن نیست.

*شیوه ای پیدا کنید که این کتابها(آثار شهید مطهری) خوانده شود؛

*حقیقتاً یک زرادخانه‌ی عظیم فکری و فرهنگی در اختیار ماست؛ اگر بتوانیم از آن درست استفاده کنیم.

*بنده اعتقاد راسخ دارم و بارها هم گفته ‌ام که جریان فکری اسلامی انقلاب و نظام اسلامی ما در بخش عمده ‌ای متکی به تفکرات شهید مطهری است؛ یعنی آنها پایه‌ ها و مایه ‌های اسلامی‌ است که ما در تفکرات اسلامی از آنها بهره بردیم و به نظام اسلامی منتهی شد.

*علما و فضلا و جوان‌ها - بخصوص طلاب جوان ما - باید یک دوره کتاب‌های شهید مطهری را خوانده باشند؛ که اگر می‌خواهند کاری بکنند،   براساس آن فکر و روی شانه ‌های شهید مطهری بروند ان‌شاءاللَّه قله‌ های بالاتری را فتح کنند و پرچم فکر اسلامی را به آنجاها بزنند.

*منبع؛ پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ  و نشر آثارآیت الله خامنه ای دامت برکاته؛ پایگاه جامع استاد شهید مرتضی مطهری

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha