دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 20, 2024
قریشی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قریشی گفت: مهم ترین آفات در زندگی مردم سستی و تن آسایی است و برخی ناملایمات و بی مهری نباید موجب دلزدگی و خستگی شود و روحانیت باید در هدایت مردم برای حضور در انتخابات و انتخاب اصلح نقش موثری ایفاء کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از آذربایجان غربی، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، امروز در همایش «انتخاب اصلح» که در مجتمع شهید کاظمی ارومیه برگزار شد با بیان اینکه خداوند متعال به روحانیون و علمای دین منت گذاشته و آن ها را در مسیری قرار داده است که معارف دینی را به مردم یاد دهند، اظهار داشت: بر اساس ظواهر آیات و روایات خداوند متعال موجودی افضل و برتر از انسان خلق نکرده است و در قرآن کریم به صراحت بیان میکند که به بنی آدم کرامت دادیم و او را در خشکی و دریا حمل کرده و از پاکی ها روزی دادیم و بر بسیاری از مخلوقات برتری دادیم و برخی مفسرین این کثیر را جمیع تفسیر کرده اند و سایر مخلوقات در مقابل انسان زیاد هستند.

وی افزود:  خداوند متعال به بشر به اندازه ای ارزش و فضیلت داده است که ملائک را هم دستور می دهد به آن سجده کنند و در ماجرای معراج پیامبر جبرئیل امین نتوانست از جایی پیامبر را همراهی کند و این نتیجه تربیت تحت امر الهی است و اگر انسان تحت فرمان الهی تربیت نشود سقوط کرده و از حیوانات هم پایین تر می رود.

امام جمعه ارومیه اضافه کرد: نمونه بارز سقوط انسان در جامعه امروزی را می توان به پدیده های تکفیری و تروریستی اشاره کرد که بدون هیچ تفکر و عقل دست به جنایات و قتل عام بشر می زنند.

وی تربیت انسان را مهم ترین وظیفه مبلغین دینی عنوان کرد و ادامه داد: طلاب و مبلغین قبل از دیگران باید به تربیت خود اهتمام داشته باشند و بعدا به تربیت و هدایت مردم اهتمام ورزند و باید در تبلیغ دین رضایت الهی را در نظر بگیرند و عناوین دنیوی برای آخرت فایده ای ندارد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در ادامه به انتخابات  اشاره کرد و گفت: بیش از ۹۰ درصد اختیارات کشور در دست دولت است و بنابر فرموده رهبر انقلاب اختیارات دیگر مجموعه ها در مقابل دولت نزدیک به صفر است. به گونه ای که بودجه و حقوق دیگر مجموعه ها را هم دولت تعیین می کند و کسی که در راس قوه مجریه قرار می گیرد اگر اهل خدا باشد مردم هم به سمت خدا حرکت می کنند.

وی با تاکید براین که وقتی فردی در راس دولتی قرار می گیرد و بیان می کند که ما نسبت به بهشت و جهنم مردم وظیفه ای ندارم، نمی توان امیداور بود دین مردم تعالی یابد و حال این که قرآن کریم بیان می کند که انسان باید خود و خانواده اش را از عذاب جهنم نجات دهد.

حجت الاسلام و المسلمین قریشی، حضور اکثریت مردم در انتخابات را موجب اقتدار کشور عنوان کرد و بیان داشت: حضور حداکثری مردم در پای صندوق رای و همراهی با حکومت موجب اقتدار کشور در مقابل دشمن می شود و اگر مردم از امیرالمومنین علیه السلام هم اطاعت نکنند و با ایشان همراهی نکنند، امام و رهبر هم در پیشبرد اهداف دین موفق نخواهد شد.

وی تصریح کرد: مهم ترین آفات در زندگی مردم سستی و تن آسایی است و برخی ناملایمات و بی مهری نباید موجب دلزدگی و خستگی شود و روحانیت باید در هدایت مردم برای حضور در انتخابات و انتخاب اصلح نقش موثری ایفاء کنند.

اعزام ۱۶۸ روحانی در آذربایجان غربی

در ادامه این مراسم، حجت الاسلام محمد داداش زاده، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی با بیان اینکه ۱۶۸ روحانی از سوی سازمان مشغول به تبلیغ هستند، اظهار داشت: انتظار مردم از حکومت این است که زمینه حضور روحانیون در روستاها و مناطق مختلف شهر را فراهم کنند و این مسئله در استان آذربایجان غربی با جدیت پیگیری می شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی با تصریح بر این که ۲۸۰۰ مسئله در استان احصا و در سامانه مربوطه بارگزاری شده است،گفت: فعالیت های روحانیون باید برجسته شده و به اطلاع مردم رسانده شود.

حجت الاسلام علی اعتمادی، معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی هم با بیان اینکه در سالهای اخیر متاسفانه حق و حقوق پرداختی به روحانیون تحت حمایت سازمان افزایش نیافته است، گفت: عدم افزایش پرداختی به روحانیون مستقر سازمان تبلیغات اسلامی از مرکز است و هر زمان این افزایش و بودجه به دست ما برسد قطعا اعمال خواهد شد و سازمان تبلیغات جایی برای تامین اعتبار ندارد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha