پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
نشست هم‌اندیشی و امضای تفاهم‌نامه میان کمیته امداد امام خمینی(ره) با اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان

حوزه/ در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر راه‌اندازی نهضت احیا و ترویج زکات کمیته امداد و اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان تفاهم‌نامه امضا کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، نشست هم‌اندیشی و امضای تفاهم‌نامه میان کمیته امداد امام خمینی(ره) با اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان، به‌منظور تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر راه‌اندازی نهضت احیا و ترویج زکات، برگزار شد.

در این نشست هم‌اندیشی، جمال شیبه، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان، اظهارداشت: استفاده از ظرفیت روحانیان مستقر و اعزامی سازمان تبلیغات اسلامی به‌عنوان عامل زکات امداد در سطح شهرستان‌ها و ارتقای سطح همکاری دو سازمان در تعمیق و ترویج و فرهنگ‌سازی زکات در بین آحاد جامعه از جمله موضوعات این تفاهم‌نامه است.

همچنین در ادامه حجت‌الاسلام محمدمهدی نبی‌زاده، مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان، با اشاره به مفاد تفاهم‌نامه صورت گرفته، بیان کرد: از جمله این تعهدات بهره‌گیری مناسب از روحانیان مستقر و اعزامی نسبت به تبلیغ، ترویج، جمع‌آوری زکات واجب و مستحب، ساماندهی، هماهنگی و آموزش روحانیون مستقر و اعزامی و مبلغان و مبلغات تحت امر سازمان تبلیغات اسلامی در زمینه زکات جهت تبلیغ، فرهنگ‌سازی و عاملیت زکات و قرار دادن موضوع زکات در شرح وظایف مسئولان اداره تبلیغات اسلامی شهرستان‌ها و ارزیابی آن‌ها بر این اساس است.

لازم به ذکر است، از جمله محورهای این تفاهم‌نامه استفاده از ظرفیت شبکه فراگیر تبلیغی به‌منظور آگاهی‌بخشی عمومی با محوریت فرهنگ زکات، حمایت از فعالیت‌های فرهنگی نظیر برگزاری گفتمان‌های فرهنگی و دینی در مدارس و مساجد با موضوع زکات، بسترسازی و اطلاع‌رسانی به‌منظور ایجاد ارتقای مشارکت موثر نخبگان، تشکل‌های فرهنگی و دینی نسبت به ترویج است.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha