دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ |۲۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 3, 2024
جمعیت علمای اثنا عشری کارگیل

حوزه/ جمعیت علمای اثنا عشری کارگیل درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ غلام حسین سحر، عالم دینی و شاعر بزرگ بلتستان را تسلیت گفت.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» جمعیت علمای اثنا عشری کارگیل در پیامی درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ غلام حسین سحر، عالم دینی برجسته و شاعر بزرگ بلتستان را تسلیت گفت. 

حجت‌الاسلام والمسلمین ناظر مهدی محمدی رئیس جمعیت علمای اثنا عشری کارگیل گفت: با اندوه فراوان خبر درگذشت عالم برجسته دینی، محقق و شاعر چهار زبان دنیا، حجت الاسلام والمسلمین شیخ غلام حسین سحر را دریافت کردیم. وی پس از تحصیلات اولیه در سال ۱۹۶۵ به شهر مقدس نجف اشرف سفر کرد. در سال ۱۹۷۴، دولت مستبد بعث عراق مرحوم سحر را به همراه هزاران طلاب خارجی دیگر از عراق اخراج کرد وی پس از آن به سوریه و سپس به لبنان رفت. با گذشت سالها به زبان های عربی و فارسی تسلط پیدا کرد.

وی افزود: درگذشت ناگهانی وی خلأیی را در محافل ادبی گلگیت-بلتستان و لداخ ایجاد کرده است که جبران آن زمان زیادی را می طلبد. شعرهای آن مرحوم همیشه یادآور آن مرحوم خواهد بود و شعر او جذابیت خاصی داشت. وی تمام زندگی خود را وقف تبلیغ اسلام کرد.

وی در پایان اظهار داشت: به همین مناسبت غم انگیز، از طرف مردم کارگیل، به مردم گیلگیت-بلتستان و لداخ، دوستداران دانش و ادب، و بازماندگان آن مرحوم تسلیت گفته و از خداوند منان می‌خواهیم که بهشت رضوان ​​نصیب وی کرده و با محمد و آل محمد محشور کند و به خانواده آن مرحوم صبر و اجر جزیل عطا کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha