جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
نطنز

حوزه / معاون آموزش مدرسه علمیه مرتضویه نطنز گفت: مدرسه علمیه نطنز با قدمت تاریخی بیش از ۲۲۰ سال و موقوفات زیاد یکی از مدارس علمیه فعال منطقه کاشان و نطنز می باشد.

حجت الاسلام محسن شریفی، معاون آموزش مدرسه علمیه مرتضویه نطنز، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه درکاشان، با اشاره به بافت تاریخی نطنز گفت: این منطقه به دلیل خوش آب هوا بودن به باغ شهرتاریخی نطنز معروف شده است.

وی، با اشاره به قدمت تاریخی مدرسه علمیه مرتضویه نطنز گفت: مدرسه علمیه نطنز با قدمت تاریخی بیش از ۲۲۰ سال و موقوفات زیاد یکی از مدارس علمیه فعال منطقه کاشان و نطنز می باشد.

معاون آموزش مدرسه علمیه مرتضویه نطنز، با بیان اینکه این مدرسه در ادوار گذشته پس از تعطیلی، مجددا بازگشایی شد، گفت: در حال حاضر در این مدرسه علمیه با دو نظام جدید و قدیم آموزشی بیش از ۳۰ طلبه مشغول به تحصیل می باشند.

وی، با اشاره به تلاش‌های شبانه روزی حجت الاسلام کلثومی، مدیر مدرسه، گفت: در حال حاضر سه استاد تمام وقت در این مدرسه مشغول به تدریس می باشند. 

حجت الاسلام شریفی، با اشاره به نقش روحانیون و طلاب مدارس علمیه نطنز، در ترویج فرهنگ دینی افزود: مردم متدین نطنز علاقه زیادی به روحانیون، طلاب علوم دینی و مدارس علمیه این شهرستان دارند.

وی، با بیان اینکه طلاب در مدرسه علمیه مرتضویه نطنز، تا پایه اتمام ادبیات مشغول تحصیل بودند ولی با تلاش‌های مدیریت جدید، طی سه سال گذشته تا اتمام نعمتین طلاب فارغ التحصیل شده اند، گفت: در سال جاری با همت مدیریت حوزه علمیه کاشان، قرار است با راه اندازی سطح دو، پایه های پنج نظام جدید و نظام قدیم آموزشی نیز پذیرش شود.

معاون آموزش مدرسه علمیه مرتضویه نطنز، از راه اندازی نیروگاه خورشیدی در این مدرسه خبرداد و گفت: با راه اندازی این نیروگاه امیدواریم امکانات رفاهی بیشتری را برای طلاب فراهم کنیم.

وی افزود: به دلیل خوش آب و هوا بودن نطنز طلاب علاقه مند تحصیل پایه های یک و هفت می‌توانند در این مدرسه ثبت نام نمایند.

حجت الاسلام شریفی، با بیان اینکه اکثر ثبت‌نام کنندگان سال جاری مدرسه علمیه مرتضویه نطنز، از مناطق جنوب، غرب، شرق و مرکز کشور می باشند، گفت: از زمان راه اندازی مجدد مدرسه علمیه نطنز بیش از ۱۰۰  نفر از طلاب در پایه های مختلف فارغ التحصیل شده‌اند.

وی، در پایان از به‌کارگیری بیش از ده نفر از طلاب پایه شش برای تبلیغ و امامت جماعت مساجد، ادرات و نهادهای دولتی نطنز و بادرود خبرداد و گفت: به جهت ورود زائر و توریست به امامزاده آقا علی عباس(ع)، در حال برنامه ریزی برای استقرار طلاب زبان‌دان، در این مکان می باشیم.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha