جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 10, 2024
سیدنظام الدین موسوی

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: مراسم تحلیف رئیس جمهور سیزدهم، روز پنجشنبه با حضور ۱۱۵ مقام رسمی از ۷۳ کشور جهان در مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، سید نظام الدین موسوی در جمع خبرنگاران با تشریح جزئیات برگزاری مراسم تحلیف رییس جمهور سیزدهم، تصریح کرد: به دلیل اهمیت این مراسم ملی و با رعایت دو اصل برگزاری باشکوه و آبرومند مراسم و همچنین رعایت پروتکل‌های بهداشتی از مهمانان خارجی و داخلی دعوت به عمل آمد.

بیشتر بخوانید:

مراسم تنفیذ سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری ۱۲ مرداد برگزار می‌شود

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: براساس آخرین اطلاعات، تا کنون ۱۰ تن از رؤسا و سران کشورهای مختلف برای حضور در این مراسم اعلام آمادگی کرده اند.

وی ادامه داد:  ۲۰ تن از رؤسای مجلس، ۱۱ وزیر امورخارجه، ۱۰ وزیر از سطوح مختلف و نمایندگان ویژه رؤسای دولت‌ها و رؤسای مجالس در قالب هیئت‌های پارلمانی در مراسم تحلیف روز پنجشنبه شرکت می‌کنند.

موسوی خاطرنشان کرد: مقامات و نمایندگان ۱۱ سازمان بین المللی و منطقه‌ای نیز برای حضور در تهران، اعلام آمادگی کرده اند که از جمله آن‌ها نماینده دبیرکل سازمان ملل، رئیس اوپک، اتحادیه‌های اروپا، اوراسیا، بین المجالس اسلامی، G۸ و اکو و... هستند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha