پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
کد خبر: 974101
۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۳
حجت الاسلام سرلک

حجت الاسلام سرلک تصریح کرد: خانواده پایه توحید محوری است؛ خداوند در قرآن می فرماید: خانواده باید کانون آرامش و عشق باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت‌الاسلام علی سرلک، شامگاه جمعه در جلسه سوگواری هیئت انصار الحسین(ع) با بیان اینکه ما سرمایه های بزرگی داریم که قابل شمارش نیستند، اظهار داشت: بزرگترین سرمایه ما شرف انتصاب به خداوند است.

وی ادامه داد: انسان های سبک بال می‌توانند مسئولیت های خود را پیدا کنند و امکان ندارد کسی صحیح فکر کند و عاشق خدای متعال نشود و خدای متعال را دوست نداشته باشد.

کارشناس دینی بیان کرد: مسئولیت اصلی از اینجا آغاز می شود که ما متعلق به خدا هستیم و باید مسیر بازگشت به سمت خداوند متعال را پیدا کنیم.

وی تصریح کرد: ما وقتی می‌توانیم به مسئولیت خود فهم پیدا کنیم که به مسئله ای به نام «احتمال عقلایی» اعتنا کنم.

سرلک افزود: ما برای هر کاری که می خواهیم انجام دهیم، اگر ذهن خویش را متمرکز بر یک نقطه کنیم، به یک سمت گرایش بیشتری پیدا می کند، حالت شک به معنای فلسفی آن یعنی پنجاه پنجاه؛ اما به معنای عام آن که یعنی من یقین ندارم فلان رفتار را انجام بدهم یا نه بسیار زیاد است.

وی افزود: خیلی کم یقین صد درصد بین ما وجود دارد، اما احتمال عقلایی وجود دارد، یعنی متناسب با تصمیم های خویش اگربه احتمال عقلایی اطمینان کنیم یقینا راه درست را می رویم.

کارشناس دینی اذعان کرد: در دنیای امروز آنقدر شک به وجود ما سرازیر شده که اولا در انتخاب ها دچار مشکل هستیم و همچنین رضایت بعد از انتخاب نداریم، چون آنچه نزد ذهن ما است احتمال عقلایی نیست، بلکه برابر کردن و همسطح کردن موضوعات انتخاب است.

وی خاطرنشان کرد: عقل بین ما و خدا حجت است و اگر کسی به عقل خود رجوع کند؛ عقل برای ما رسول باطنی است.

سرلک بیان کرد: تقوا یعنی مراعات خدا در تصمیم ها و یکی از مسئولیت هایی که باید مهارت آن را کسب کنیم مسئولیت همسرداری است که اگر در آن تقوا داشته باشیم می توانیم موفق باشیم.

وی خاطر نشان کرد: موحدترین افراد زن و شوهری هستند که برای یکدیگر مانند لباس باشند و مسئولیت پذیری نسبت به یکدیگر دارند.

سرلک  عنوان کرد: خانواده پایه توحید است؛ خداوند در قرآن می فرماید: خانواده باید کانون آرامش و عشق باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha