یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ |۲۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 2, 2024
سرمست

حوزه/ استاندار قم گفت: از ابتدای این بحران دست یاری به سمت نیروهای مسلح دراز کردیم و از همت و فداکاری همه رده‌های نیروهای مسلح و پشتیبانی از کادر درمان بهره بردیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، دکتر بهرام سرمست  امروز در آیین افتتاح بیمارستان پیشرفته دائمی تنفسی شهدای ارتش جمهوری اسلامی با بیان این‌که بیش از ۱۸ ماه است که درگیر بیماری کرونا هستیم، افزود: ستاد کرونای استان هیچ‌گاه احساس تنهایی نکرد و با وجود این‌که علما، مراجع، خیران و گروه‌های جهادی در کنار ما بودند، نیروهای مسلح همواره در زمان نیاز در کنار ملت و ستاد بحران قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: در موج اول به‌محض درخواست استقرار بیمارستان سیار در شهرک پردیسان، نیروهای ارتش مستقر شدند و قوت قلبی برای همه کادر درمان بودند و اقدامات احتیاطی و پیشگیرانه انجام دادند.

استاندار قم بیان کرد: در پیک پنجم بیماری نیز چون احساس می‌کردیم به دلیل دامنه بیماری و شدت آن، تعداد بستری‌ها از ظرفیت بیمارستانی فراتر رود، از امیر سرلشکر محمدحسین باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح درخواست مکتوب نمودم و در کمتر از ۲۴ ساعت نیروی ارتش در بیمارستان شهید بهشتی مستقر شدند.

سرمست افزود: نیروی ارتش به فاصله هشت روز توانستند بیمارستان را با اقدام جهادی احداث نمایند و این بیمارستان در قم از نمونه‌های مشابه استان‌های دیگر نیز پیشرفته‌تر است.

وی گفت: در کنار اقدامات مقابله‌ای برای بیماری کرونا در سطح استان سعی کردیم از تهدید، فرصت بسازیم، بیمارستان‌های نیمه‌تمام و در حال احداث در دستور کار قرار گرفت.

سرمست اضافه کرد: در این مدت بیمارستان حضرت امیرالمومنین(ع) با ۲۳۱ تخت و بیمارستان مادر با ۲۱۸ تخت به مرحله بهره‌برداری برسانیم و در خدمت بیماران کرونایی استان قرار دادیم.

استاندار قم با بیان این‌که بیمارستان شهدای ارتش به ظرفیت درمانی استان اضافه شد، ادامه داد: سعی کردیم به‌جای بیمارستان سیار یا صحرایی یک بیمارستان دایمی تنفسی و پیشرفته در استان مستقر کنیم و خوشحالیم این وعده تحقق پیدا کرد.

به گفته وی، همه نیروهای مسلح و مردمی و همه دستگاه‌های اجرایی پشتیبان ساخت بیمارستان شهدای ارتش بودند و اقدام جهادی به معنای واقعی کلمه به نمایش گذاشته شد و این مجموعه در خدمت زائران و مجاوران حضرت معصومه قرار گرفت.

بیمارستان پیشرفته دائمی تنفسی شهدای ارتش جمهوری اسلامی با ۷۰ تخت که در مدت هشت روز در محوطه بیمارستان شهید بهشتی قم احداث شده است، با حضور مقامات ارتش از جمله امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی به بهره‌برداری رسید.

این بیمارستان با وسعت ۸۰۰ مترمربع، با سازه بسیار مستحکم فلزی و با عمق پی بتنی ۲ و نیم متر بنا شده و فندانسیون آن قابلیت احداث ساختمانی هشت طبقه را دارد؛ بیمارستان شهدای ارتش قم ۷۰ تختخوابی است که قابلیت افزایش تا ۱۰۰ تخت را دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha