دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 20, 2024
اجلاسیه

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به لزوم تخصصی شدن علوم، تاکید کرد: بدون تخصصی شدن محال است که بتوان در عصر حاضر مفید بود، برای رسیدن به اهداف دینی خود نیاز داریم که کارهای تخصصی و مطابق نیاز روز انجام دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی امروز در اجلاسیه اساتید مرکز تخصصی ائمه اطهار(ع) و افتتاحیه دروس، که در سالن امام خمینی(ره) مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در قم برگزار شد، گفت: امروز زمانی است که ما طلاب باید با یکدیگر همفکری و تبادل فکر و اندیشه داشته باشم و به دنبال پیدا کردن راه های جدید برای شبهات و مشکلات نظام اسلامی باشیم.

وی افزود: امروزه نمی توان با پاسخ هایی که در قدیم بوده است به شبهات و سوالات جواب داد، شبهات و مقابله با کتب متنوعی که از سوی دنیای کفر و وهابیت و اذناب آنها، منتشر می شود، نیازمند روش های جدید است و ما همه باید با قدرت بیشتر به میدان بیاییم.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با اشاره به آیاتی از قرآن کریم پیرامون استقامت گفت: استقامت در راه شرط نزول برکات الهی برای هر امر خیری است، حوزه در مسیر تخصصی شدن است و این مرکز نیز در همین راستا تاسیس شده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به لزوم تخصصی شدن علوم، تاکید کرد: بدون تخصصی شدن محال است که بتوان در عصر حاضر مفید بود،برای رسیدن به اهداف دینی خود نیاز داریم که کارهای تخصصی و مطابق نیاز روز انجام دهیم.

آیت الله فاضل لنکرانی با بیان اینکه اگر انسان بر این ولایت استقامت داشته باشد، همه رحمت های الهی شامل حال او می شود، خاطرنشان ساخت: از علم نباید خسته شویم، استقامت در علم یعنی اینکه به طلبه یاد دهیم که برای مدرک و مدارج دنبال علم نرود، نگاهش به حقوق نباشد، لذا باید دعا کنیم که خدای متعال به همه ما استقامت در راه خودش را عنایت فرماید.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) ابراز داشت: نظام اسلامی امروز نیازمند استقامت حوزه است، نباید به خاطر برخی اشکالات و آسیب ها از راهی که امام راحل(ره) به روی ما باز کرده است متوقف شویم، باید این راه را با قدرت ادامه دهیم و دین را با همه زوایایش بشناسیم و بشناسانیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha