چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ |۱۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 22, 2024
حجت‌الاسلام روح‌الله نوری

حوزه/ مسئول توانمندسازی معاونت فرهنگی اجتماعی قرارگاه پیشرفت و آبادانی گفت: هدف دوره تربیت امام روستا توانمندسازی طلاب برای حضور در روستاها است.

حجت‌الاسلام روح‌الله نوری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به برگزاری دوره تربیت امام روستا در قم، اظهار داشت: این دوره به همت معاونت فرهنگی اجتماعی قرارگاه پیشرفت و آبادانی در حال برگزاری است که در راستای جهت جذب و توانمندسازی اولیه، امام روستا انجام می‌شود.

وی ادامه داد: این دوره به‌گونه‌ای طراحی شده است که طلبه‌ها از ابتدای کار تا فرایندی که باید طی شود و در روستاها مستقر شوند را یاد می‌گیرند و در جریان امور قرار می‌گیرند.

حجت‌الاسلام نوری افزود: طلبه‌ها بعد از حضور در این دوره‌ها در واقع برای جذب اولیه و حضور در روستاها توانمند می‌شوند.

هدف دوره تربیت امام روستا توانمندسازی طلاب برای حضور در روستاها است

وی بیان داشت: طلاب در مدت این دوره که ۴ روز است در گروه‌های ۱۰ الی ۱۸ نفره حضور پیدا می‌کنند و افراد بعد از گذراندن این دوره به‌عنوان امام روستا به روستاها اعزام می‌شوند.

حجت‌الاسلام نوری با بیان این که به‌منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی افراد در گروه‌های ۱۰ الی ۱۸ نفره در دوره شرکت می‌کنند، افزود: شرکت‌کنندگان در داخل دوره در کارگروه‌های قرار می‌گیرند و کل دوره به‌صورت کارگاهی است.

وی با بیان این که هدف این دوره آشنایی با مأموریت امام روستا است، تصریح کرد: به‌طوری افراد یاد می‌گیرند به‌عنوان امام روستا از زمانی که حضور پیدا می‌کنند تا زمانی که وضعیت روستا را به سمت مطلوب پیش ببرند چه اقداماتی را باید انجام دهند.

هدف دوره تربیت امام روستا توانمندسازی طلاب برای حضور در روستاها است

مسئول توانمندسازی معاونت فرهنگی اجتماعی قرارگاه پیشرفت و آبادانی، تاکید کرد: در پایان این دوره هر فرد باید برنامه باتوجه‌به آشنایی که با میدان و حوزه خود دارد سه‌ماهه و بیشتر خودش را تدوین کند.

وی با بیان این که این دوره اولین بخش از مرحله جذب امام روستا است، تصریح کرد: در این دوره نسبت به دوره‌های قبلی بسته نظام‌مند برای دوره طراحی شده است که شرکت‌کنندگان از این بسته بهره‌مند می‌شوند و علاوه بر این منطق نظام‌مند در سرفصل‌های آموزشی دیده شده است

حجت‌الاسلام نوری خاطرنشان کرد: دوره‌های تکمیلی و توانمندسازی نیز در حین انجام مأموریت و حضور در روستاها برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha