یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
خدری

حجت الاسلام خدری با اشاره به پیشینه تاریخی چغادک و وجه استعمارستیزی آن، گفت: چغادک در زمان استعمار یک مرکزیت داشته و نیروهای جهادی در جای جای استان در این خطه جمع می شدند و در برابر تجاوز انگلیس مقابله می کردند و بسیاری از مجاهدین با لب تشنه در این منطقه شهید شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام رضا خدری مدیر حوزه علمیه استان بوشهر پیش از ظهر امروز در نشست بررسی مسائل و مشکلات بخش چغادک با حضور نماینده بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: امام حسین(ع) خون خود را در راه خدا اهدا کرد تا مردم را از جهالت نجات دهد و این یکی از حکمت های قیام عاشورا است، بنابراین ما نیز باید در همین مسیر حرکت و هرجا که جهلی وجود دارد به سمت جهل زدایی حرکت کنیم.

امام جمعه چغادک با بیان اینکه بخش چغادک سرشار از محرومیت است، گفت: نوع نگاه به چغادک نگاه ضعیفی بوده و که این نوع نگاه تازه نیست و از ۳۰ تا ۴۰ سال پیش چنین بی توجهی به چغادک بوده و باعث شده تا شهر به خوبی دیده نشود.

وی با اشاره به پیشینه تاریخی چغادک و وجه استعمارستیزی آن گفت: چغادک در زمان استعمار یک مرکزیت داشته و نیروهای جهادی در جای جای استان در این خطه جمع می شدند و در برابر تجاوز انگلیس مقابله می کردند و بسیاری از مجاهدین با لب تشنه در این منطقه شهید شدند اما متاسفانه هیچ اسمی از چغادک در دو قرن مقاومت برده نمی شود.

چغادک محروم است

حجت الاسلام خدری با بیان اینکه این مساله نشان از محرومیت چغادک دارد، گفت: این محرومیت نشأت گرفته از نوع نگاهی است که حاصل چند دهه گذشته بوده؛ چهار سال است که مشکلات چغادک را بیان می کنیم اما این مسائل هنوز پابرجاست و حل نشده است.

امام جمعه چغادک با اشاره به مساله مدرسه شهدای چغادک گفت: بنده خجالت می کشم اسم این مدرسه را به زبان بیاورم، تا کنون چندین و چند بار نسبت به احداث این مدرسه با مسئولین رایزنی داشته ایم اما با وجود اینکه قول همکاری در ساخت آن را داده بودند تاکنون همتی برای انجام آن دیده نشده است.

شبکه آب چغادک فرسوده است

وی با بیان اینکه شبکه آب چغادک فرسوده است، گفت: لازم است اعتبار مناسبی برای این موضوع در نظر گرفته شود چراکه این مساله بسیار حیاتی و مطالبه عمومی است؛ متاسفانه در بحث عدالت نمره خوبی نگرفتیم.

حجت الاسلام خدری، موضوع تجهیز و ارتقای امکانات اورژانس چغادک، مسکن و اشتغال جوانان، استقرار ادارات و نهادها را از مهمترین مسائل و مشکلات بخش چغادک عنوان کرد و خواستار رسیدگی به این مسائل شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha