پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
تصاویر/ راه اندازی اولین قطار مسافری قم - کربلا به مناسبت اربعین حسینی

حوزه/ معاون وزیر راه و شهرسازی، گفت: ۴ قطار فوق‌العاده علاوه بر قطارهای روزانه، از مبدأ خرمشهر تا اهواز، و اهواز تا تهران و مشهد برای سهولت در جابه‌جایی زائران اربعین حسینی در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در خوزستان، سعید رسولی، معاون وزیر راه و شهرسازی، عصر امروز در نشست ستاد اربعین استان خوزستان، با اشاره به اختصاص ۴ قطار برای جابجایی رایگان زائرین اربعین حسینی، گفت: ۴ قطار فوق‌العاده علاوه بر قطارهای روزانه، از مبدأ خرمشهر تا اهواز، و اهواز تا تهران و مشهد برای سهولت در جابه‌جایی زائران اربعین حسینی در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی با فراهم کردن امکانات لازم شرایط را برای تسهیل در روند بازگشت زائران اربعین حسینی از مرز شلمچه فراهم کرده است، گفت: روزانه ۲ قطار زائران اربعین و نیز کسانی که نتوانستند به عراق سفر کنند را از شلمچه تا خرمشهر و از خرمشهر تا اهواز به رایگان جابه‌جا می کنند.

بیشتر بخوانید؛

لزوم ایجاد زیرساخت‌های تسهیل زیارت اربعین در سطح ملی

مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی با بیان اینکه شیوه‌نامه‌های بهداشتی در قطارها در نظر گرفته شده، بیان کرد: توزیع غذای گرم و آب آشامیدنی به‌صورت رایگان بین زائران در قطار در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: تهیه بلیت برای مسافرانی که از تهران عازم مقصدهای دیگر هستند نیز توسط راه‌آهن جمهوری اسلامی برای زائران در نظر گرفته شده تا آن‌ها بدون مشکل به شهرهای خود بازگردند.

رسولی در پایان اظهارداشت: با توجه به ازدحام جمعیت در مرز شلمچه تمامی امکانات برای تسهیل در بازگشت زائران به‌ویژه آن‌هایی که از مرز موفق به عبور نشدند توسط راه‌آهن کشور فراهم شده است.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha