جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
مراسم ترحیم روحانی بوشهر

مراسم ترحیم حجت الاسلام و المسلمین شیخ عبدالباقی(عبدالله) دشتی از طرف نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، با حضور روحانیون استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، مراسم ترحیم حجت الاسلام حاج شیخ عبدالباقی(عبدالله) دشتی از طرف حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، امروز با حضور جمعی از روحانیون، استادان حوزه‌های علمیه، طلاب، مسئولان و جمعی از علاقمندان در فضای باز و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در مدرسه علمیه امام خمینی (ره) بوشهر برگزار شد.

حجت الاسلام حسن مصلح، امام جمعه برازجان در این مراسم با اشاره به ویژگی های حجت الاسلام والمسلمین دشتی استاد فقید حوزه، گفت: این عالم یکی از استوانه های حوزه علمیه استان و بلکه کشور بود که در عرصه تبلیغ و تعلیم بسیار کوشید و موفق علم کرد.

وی با بیان اینکه مرحوم دشتی در یک خانواده عالم خیز و عالم پرور به دنیا آمد، افزود: آن مرحوم دوران جوانی در نجف اشرف به مدت ۱۰ سال درس خواند و نزد اساتیدی بزرگ چون امام خمینی، میرزا احمد دشتی، میرزا جواد تبریزی و فاضل لنکرانی کسب و علم و دانش کرد.

امام جمعه برازجان گفت: مرحوم دشتی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در استان بوشهر منشأ خیر و برکات زیادی شد و بین سال های ۶۰ الی ۶۴ مدیر بنیاد شهید بود و به ایثارگران خدمت می کرد.

حجت الاسلام مصلح با بیان اینکه مرحوم دشتی در ایام جنگ تحمیلی و دوران دفاع مقدس در نقش پشتیبانی از جبهه ها حضور فعالی داشت، گفت: ایشان مدت شش ماه در جبهه حضور داشت و از وطن دفاع کرد.

وی با اشاره به شخصیت مردم این روحانی فقید گفت: در مدتی ایشان امام جمعه خورموج بود و همچنین در مراکز تربیت معلم تدریس داشت و شاگردان زیادی را در حوزه علمیه پرورش و تعلیم داد؛ تمام وجود ایشان زهد بود و همه وقت خود را صرف خدمت می کرد.

در پایان این مراسم حجت الاسلام محسن اسماعیلی از طلاب مدرسه علمیه امام خمینی بوشهر به مرثیه خوانی پرداخت.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha